Когато китайската икономика "катастрофира" по-рано през тази година лидерите в автомобилната индустрия със значително присъствие там понесоха сериозен удар. Сега, когато азиатската страна постепенно отваря икономиката си успоредно с възстановяването си от епидемията, гигантите в сектора, като Volkswagen, Daimler и General Motors виждат светлина в тунела.

През тази седмица финансовият директор на производителя на Mercedes-Benz Хералд Вилхелм потвърди, че продажбите в Европа и САЩ ще продължат да намаляват през април. Но тези в Китай отчитат покачване, което според него бележи началото на възстановяването. По думите на Вилхелм това ще помогне на Daimler да запише печалба през първото тримесечие на годината.

"Виждаме първи сигнали на възстановяване в Китай", коментира той по време на конферентен разговор, цитиран от The Wall Street Journal. Хералд Вилхелм допълва, че продажбите на компанията в Китай за март са били близо до равнището преди година, когато Daimler е реализирала 61 913 автомобила на пазара в азиатската държава.

"Към края на март нашите операции в Китай са напълно нормализирани, включително и що се отнася до веригите за доставки", допълва още той.

Това е само един от оптимистичните коментари от страна на автомобилните производители, търговците в сектора и поддоставчиците, които твърдят, че най-лошото за бизнеса им на азиатския пазар е отминало.

Автоиндустрията е пред катастрофа: кой е най-способен да оцелее?

Автоиндустрията е пред катастрофа: кой е най-способен да оцелее?

Какво се случва с автомобилните компании, когато не произвеждат автомобили

Данните на браншовата China Passenger Car Association, представени в четвъртък, показват, че през март в страната са били продадени 1,05 милиона нови автомобила в сравнение със същия период на миналата година. Това обаче е добър резултат след срива на новорегистрираните коли със 79% до 310 000 броя през февруари.

Анализаторите обаче очакват все още търсенето да остане слабо. От IHS Markit намалиха прогнозата си за продажбите през тази година в световен мащаб до 72 милиона автомобила или с 19% по-малко в сравнение с миналата година.

"Март беше добър месец. Аз предпазливо гледам оптимистично на това, че ще се върнем към нормалните си нива на производство от миналата година до юни месец", казва от своя страна изпълнителният директор на Volkswagen Group в Китай Щефан Вьоленщайн.

Междувременно от световния лидер в индустрията обявиха, че за да подкрепят работата на заводите си в Китай след Великден ще възстановят работата на част от фабриките си за компоненти в Германия.

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Автоиндустрията в Европа дава работа на 14 милиона души. И сега тя постепенно спира работа

Три от най-големите автомобилни производители затварят общо 35 завода заради епидемията

Ръководителите на лидерите в сектора са единодушни, че постепенното възстановяване на бизнеса им в Китай ще помогне за компенсацията на загубите в Европа и САЩ. Азиатската страна ще бъде голямата надежда за индустрията, след като редица производители удължиха карантирата за своите европейски фабрики.

За разлика от тях тези на най-големия автомобилен пазар започват да работят активно. Американската GM, която има 15 производствени бази в Китай, отвори фабриките си в средата на март скоро след като Пекин все решение за разхлабване на ограниченията. Японската Honda Motor също вече е възстановила частично операциите си в Ухан, където има база.

А бързото връщане към работа за автомобилните компании в Китай е от ключово значение. "По време на настоящия преход, при който Китай засилва активността си докато Европа и САЩ остават в икономическа кома, световните производители на автомобили като GM и Volkswagen, могат да генерират до половината от продажбите си през тази година в азиатската страна", казва Фердинанд Дуденхьофер, който е директор на Center for Automotive Research в Duisburg University.

"А който има стабилни позиции в Китай, той е сред победителите", завършва той.