Не по-малко от 5 млн. лева планира да вложи в развитието си държавната млекопреработвателна компания "Ел Би Булгарикум". Това заяви пред БТА изпълнителният директор на дружеството Николай Маринов.

Основен приоритет през новата година е разширяването на собствената магазинна мрежа на компанията. Планът е за минимум 6 нови обекта, а "при добро развитие на ситуацията" може да достигнат и до 20. Нови магазини ще заработят в София, Видин и Благоевград, като целта е да има поне по един във всеки областен център. Вече са закупени хладилни камиони и млековози за около 800 000 лв., отбеляза изпълнителният директор.

Николай Маринов е новият изпълнителен директор на "Ел Би Булгарикум"

Николай Маринов е новият изпълнителен директор на "Ел Би Булгарикум"

Маринов посочи, че в собствените търговски обекти цените на продуктите на компанията се очаква да поскъпнат с не повече от 10 на сто, въпреки "натрупването на няколко кризи в страната". В същото време по думите му големите търговски вериги поставят такива условия, че цените на прясното и киселото мляко, сиренето и кашкавалът на "Ел Би Булгарикум" ще се наложи да бъдат по-високи там.

Отново през 2023 г. компанията ще започне поетапна модернизация на производството си с нови машини и изграждане на нов цех в базата във Видин. Продуктовата гама ще се разшири с нови напитки и млека, включително - такива с пробиотици. Възобновено е и производството на млечни продукти от овче мляко, включително и на кашкавал "Балкан".

Добри резултати

За 2022 г. дружеството очаква положителен финансов резултат, като прогнозите са за ръст на печалбата с между 500 000 и 1 милион лева спрямо предходната година. По думите на Николай Маринов това се дължи на оптимизацията на разходите и повече приходи от лицензи за производство на българско кисело мляко, свързани с почти 50-годишното партньорство на фирмата с японската компания "Мейджи". Годишните приходи от тези договори, които са до 2030 г., възлизат на 6 млн. лева.

Японската "Мейджи" ще инвестира в държавната компания за кисело мляко "Ел Би Булгарикум"

Японската "Мейджи" ще инвестира в държавната компания за кисело мляко "Ел Би Булгарикум"

За японците киселото мляко е символ на България

Около 60% от продукцията на "Ел Би Булгарикум" е за износ, като това са предимно закваски (с водещ пазар Япония) и пробиотици (предпочитани в Южна Корея). Проучват се варианти за нови пазари, като преговори се водят с Монголия и предстоят разговори с представители на Саудитска Арабия.

Маринов отбеляза, че "Ел Би Булгарикум" търси служители в производството и специалисти в научния си център. През ноември 2022 г. заплатите са били увеличени с 25%, за тази година се планира ръст с още най-малко 10%, а при добри финансови резултати възнагражденията в компанията може да се повишат и повече.