Трето поредно тримесечие на намаляващи приходи отбеляза Apple. В най-ценната компания в света през Q2 са влезли 81,8 млрд. долара - с 1% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.
Резултатите всъщност са даже по-добри от очакванията на Уолстрийт, но детайлите показват сериозни разлики в представянето на различните продукти и услуги в портфолиото на Apple. Или, ако трябва да бъдем малко по-конкретни, за услугите това тримесечие е доста по-добро, отколкото за продуктите. И особено за iPad.
Детайли: Таблетите на Apple отчитат цели 20% по-малки приходи - 5,79 млрд. долара при очаквани от анализаторите 6,62 млрд.
Според Apple причина за това е, че през миналата година по това време излезе обновената версия на популярния модел iPad Air, който получи мощния процесор M1. Тази година все още не сме видели нов таблет от компанията.
Така Mac компютрите отново изпреварват Post-PC устройствата с 6,84 млрд. долара приходи - 7% спад, което е по-добре от средното на PC пазара. През тримесечието излязоха M2 Max и M2 Ultra версиите на Mac Studio, новият мощен Mac Pro и по-големият 15-инчов MacBook Air.
"В смартфон индустрията в САЩ в момента е трудно", призна изпълнителният директор на Apple Тим Кук. iPhone продажбите са спаднали с 2% до $39,67 млрд.
В хардуера Apple отчитат положителен резултат единствено в категорията, която обединява слушалките, смарт часовниците и аксесоарите. Там растежът е 2 на сто - до 8,28 млрд. долара.
От друга страна: Бизнесът с услуги на Apple, който включва Apple Music и Apple TV+ за поредно тримесечие расте - вече до рекордните 21,2 млрд. долара. В момента единствено iPhone като продуктова категория вкарва повече пари в компанията.
Абонаментите пък вече са над 1 млрд.