Компаниsjd за газирани напитки Coca Cola отчита по-голямо търсене и ръст на приходите, въпреки скоковете на цените. Причината: постепенно подобряващата се икономическа среда, съобщава Reuters. Bottler Coca-Cola HBC повиши годишната си прогноза и надмина пазарните прогнози за растеж на органичните приходи през третото тримесечие на годината, подкрепен от силното търсене на енергийни напитки, кафе и газирани напитки.
"Тримесечният скок на приходите е подхранван от растеж във всички сегменти в обем, ценообразуване и микс", казват от компанията.
Фирмите за напитки изпитват по-голямо търсене, въпреки скоковете на цените, подкрепени от постепенно подобряваща се икономическа среда, която повишава настроенията на клиентите, отчитат бизнес анализатори. Въпреки това американските гиганти за напитки Coca-Cola и съперникът PepsiCo са изправени пред предизвикателства от местните играчи в бизнеса с газирани напитки в страни с мюсюлманско мнозинство, поради потребителски бойкоти, насочени към разпространилите се по света марки - символи на Америка на война в Газа.
Източник: PepsiCo Romania
Както Money.bg писа наскоро, от бутилиращи заводи на Западния бряг алармираха, че конфликтът в Близкия изток е навредил на бизнеса им в страни като Египет и Босна.
"Подобно на много други международни марки, ние видяхме въздействие от бойкота през третото тримесечие в Египет. Обемите на Coca-Cola са най-засегнати, но много от другите ни марки са по-малко засегнати или изобщо не са засегнати", обявиха от компанията в изявление пред Reuters.
Въпреки проблемите американският гигант очаква органичен ръст на приходите между 11% и 13%, в сравнение с предишен прогнозен диапазон от 8% до 12%, и органичен ръст на приходите преди лихви и данъци в диапазона от 10% до 12%, отново над предишен ориентиран диапазон от 7% до 12% за цялата 2024 година.
Органичните обеми на бутилиращата компания са нараснали с 4%, надминавайки пазарните очаквания от 2,6% за тримесечието. От Coca-Cola обявиха миналата седмица, че се стремят да достигнат горния край на прогнозата си за органични продажби за 2024 година, водени от нарастващото глобално търсене.