Платформата за обмен на криптовалути Crypto.com, за която работят и хиляди българи, обяви, че съкращава служителите си с 5%. Това означава, че компанията принуждава 260 от служителите си да напуснат заради текущите пазарни условия, вследствие на срива в цената на водещите криптовалути. Компанията е и голям работодател у нас с 2647 души нает персонал към март 2022 година. Само за година той се е увеличил с 2100 души.
Проверка на Money.bg показа, че главният изпълнителен директор на Crypto.com Крис Маршалек е публикувал тема в Twitter, описваща позицията на компанията относно пазарната ситуация в момента. Той коментира, че компанията е принудена да намали служителите си, докато бичият пазар се върне, защото само така ще запази позициите си.
Маршалек добавя още, че в допълнение към съкращенията, компанията ще вземе допълнителни предпазни мерки, за да се предпази от сегашния пазар на спад.
Похарчи ли Crypto.com твърде много твърде бързо?
Финансовите трудности на компанията може да не са свързани само с текущия мечи пазар, коментират криптоексперти. Общността спекулира, че Crypto.com преминава през тежка финансова криза, защото харчи твърде много за рекламни кампании, докато същевременно губи и значителни суми, вследствие на скорошен хак.
Рекламите
Crypto.com стартира своята "кампания за смелост" с мотото "Съдбата обича смелите" през октомври 2021 година. Кампанията започна с видео, в което холивудската суперзвезда Мат Деймън призовава хората да бъдат смели и да инвестират в криптовалути. Това видео се излъчи в 20 страни и струваше на компанията около $100 милиона.
Второто видео излезе през февруари тази година като 30-секундна реклама за Super Bowl с участието на Леброн Джеймс. Тази реклама достигна до близо 100 милиона зрители, като струваше около $7 милиона само за поставянето й по време на рекламите на Super Bowl.
След това компанията пусна и трето видео, което излезе през март. В него баскетболистът Джоел Ембийд каза: "Бъдещето е в полза на смелите".
Права за наименования
През 2021 година Crypto.com купи правата над името на Staples Center в Лос Анджелис за $700 милиона и го преименува на "Crypto.com Arena".
Потребител на Twitter споменава тези разходи в отговор на туита на Маршалек, намеквайки, че това е твърде голям разход.
В допълнение към Staples Center, Crypto.com похарчи повече от $400 милиона за шест различни спортни сделки само миналата година.
Lot's of questions and speculation flying around regarding what https://t.co/pFc4PzqqHR is doing during the market downturn. My thoughts below ????
— Kris | Crypto.com (@kris) June 11, 2022
Ефекти, вследствие на хакерска атака
През януари 2022 година Crypto.com претърпя хакване и 483 от неговите потребители загубиха около $34 милиона. Киберпрестъпниците успяха да откраднат Ethereum на стойност $15 милиона, биткойн за $19 милиона и други криптовалути на стойност $66 200.
Седмица след хакването хиляди потребители се обърнаха към компанията, защото не могат да влязат в акаунтите си, искайки помощ.
В отговор Маршалек туитна това:
"В 95/100 случая просто използвате грешен имейл, за да влезете... Не допускаме дублиране на акаунти с един и същ телефонен номер... Бъдете сигурни, че средствата ви са в безопасност."
Това всъщност е третата криптоборса, намаляваща разходите
Първата криптокомпания, която избра да намали персонала си беше Gemini. Още през зимата те обявиха, че съкращават 10% от персонала си, за да оцелеят. Това привлече особено внимание, тъй като никога до този момент компанията не беше освобождавала служители от основаването си през 2014 година
Няколко дни след съкращенията на Gemini, Coinbase избра да прекрати наемането на нови служители и да замрази процеса на наемане за неопределен период от време, за да оцелее на настоящия пазар. А на днешния 14 юни 2022 година, Coinbase обяви, че планира да съкрати 18% от общата си работна сила.