Най-големият производител на спиртни напитки в света - компанията Diageo, отмени средносрочната си прогноза за ръст на нетните продажби в размер на 5-7%. Причината: дружеството предприема действия, с които ще се опита да смекчи въздействието на митата на САЩ върху текилата и канадското уиски, съобщава британският гигант, цитиран от световните агенции. 

Акциите на производителя на бира Guinness, уиски Johnnie Walker и текила Don Julio се понижиха с 2,5% в началото на търговията в днешния ден, достигайки най-ниското си ниво от 6 ноември и ги превърнаха в един от най-губещите в лондонския FTSE 100.

Снимка 612891

Източник: iStock

Междувременно новият финансов директор на компанията Ник Джангиани заяви пред журналисти, че очаква загуба в размер на около $200 милиона върху оперативната печалба на фирмата за текущата финансова година, най-вече заради удара върху бизнеса с текила, ако митата бъдат въведени от 1 март.

Дългогодишният директор на Diageo напуска поста си

Дългогодишният директор на най-големия производител на алкохол в света напуска поста си

Колко е заплатата на новия директор?

Главният изпълнителен директор на Diageo Дебра Крю коментира, че тарифите в САЩ, обявени тези дни, са добавили "допълнителна сложност в способността за предоставяне на актуализирани бъдещи бизнес прогнози".

Снимка 488147

Източник: Facebook / Federico Sette

Президентът на САЩ Доналд Тръмп наложи мита на Китай, Канада и Мексико, въпреки че се договори за 30-дневна пауза на митата за Канада и Мексико. Китай отвърна на удара със собствени мита върху някои американски стоки.

От Diageo казват, че има редица възможни действия, които могат да предприемеат, за да помогнат за смекчаване на въздействието на тарифите върху бизнеса им. Планът на компанията включва ново ценообразуване, управление на инвентара, преразпределение на инвестициите и оптимизиране на веригата за доставки.

"Ще продължим да се ангажираме с администрацията на САЩ относно по-широкото въздействие, което това ще има върху потребителите, служителите, дистрибуторите, ресторантите, баровете и други търговски обекти", заяви Крю.

Текилата, произведена в Мексико и изнасяна в САЩ, ще бъде най-засегната от американските мита. Удар ще понесе и канадското уиски. Предстоящите тарифи ще бъдат върху входните разходи, а не върху цената на дребно, уточняват от Diageo.

Компанията отдавна обещава, че растящото население и повишаващите се доходи на много от основните ѝ пазари ще тласнат консуматорите към по-престижните марки, пише Bloomberg. Въпреки това дружеството е изправено пред натиск от страна на инвеститорите да намали целта, която очевидно се опитва да постигне, предвид забавеното търсене и променящата се пазарна динамика, особено отвъд океана.

Около 45% от продажбите на компанията в САЩ са внос от Канада и Мексико.

Ще помогне ли безалкохолният Guinness на своя производител да запази лидерските си позиции?

Ще помогне ли безалкохолният Guinness на своя производител да запази лидерските си позиции?

Diageo отчита повече от два пъти ръст в Европа за миналата година за своя стаут 0.0