Водещият производител на спиртни напитки Diageo залага сериозни надежди на своя флагман Guinness, за да поддържа добрия си растеж, пише Ройтерс. Същевременно обаче компанията полага усилия да пусне на пазара безалкохолен вариант на емблематичната тъмна бира като част от стратегията си за разширяване на пазарния дял. Повишаването на цените обаче отблъсква някои клиенти на Острова и естествено отваря вратата за конкуренти като Murphy's на Heineken.

Именно Guinness изигра ключова роля за печелившата тенденцията в оборотите на производителя на спиртни напитки, който отчете някои негативни процеси, като например спад в продажбите на Johnnie Walker на някои пазари.

Бъдещите планове на компанията включват пускането на Guinness 0.0% в пробна продажба в пъбове извън Ирландия, като това към момента се прилага вече в Лондон. Годините на двуцифрен ръст за Guinness обаче привличат вниманието на конкурентите. В това число е и най-големият производител на бира в света Anheuser-Busch InBev, който се надява да даде по-сериозен отпор на известната навсякъде марка тъмна ирландска бира.

И все пак цените като фактор хвърлят сянка върху продължителния успех на Guinness - дългогодишни партньори и собственици на питейни заведения в Лондон се отказват от марката. Пред Ройтерс някои от тях признават, че са започнали да налагат други брандове, в частност Murphy"s на Heineken, в знак на протест. Нещо повече, управителите на пъбове се сблъскват с това, че Diageo са въвели допълнителни ограничения в разпространението на рекламни материали и са лимитирали техническата поддръжка.

Снимка 691804

Източник: Guinness

Устойчив ръст, удвоен производствен капацитет

На фона на двуцифрен растеж ежегодно от 2021-ва насам, Diageo отчита ръст повече от два пъти в Европа за миналата година и за своя безалкохолен стаут.

Във Великобритания, където Guinness 0.0 се предлага приоритетно в кенове, Diageo заявява, че е достигнал 8% дял от общите продажби на Guinness в края на юни. Цената на безалкохолната версия е по-скъпа, тъй като от компанията коментират по-високите разходи за производството й. От друга страна обаче стои фактът, че в случая се избягват големите мита върху алкохола.

Diageo наскоро удвои капацитета за безалкохолен стаут в своята пивоварна Guinness в Дъблин до 176 милиона пинта годишно. Ако всички те бъдат продадени в Ирландия, това би означавало €97 милиона спестявания от мита за Diageo въз основа на оценките на DIGI (Drinks Industry Group of Ireland).

След две отхвърлени оферти: Carlsberg придобива британската Britvic за $4,2 милиарда

След две отхвърлени оферти: Carlsberg придобива британската Britvic за $4,2 милиарда

Ще се създаде единна интегрирана компания, която ще отговаря за бизнеса на местния пазар