Китайският онлайн търговец Shein Group е повишил цените на продуктите си в САЩ с главозамайващите  377%. Този ход идва преди предстоящите мита върху малки пратки и е един от първите знаци за възможните последици от търговската война върху американските потребители, съобщава Bloomberg.

Средната цена на продуктите в топ 100 от козметичната и здравната категория вече е нараснала с 51%, като цените на редица продукти са увеличени над два пъти. При стоките за дома и кухнята и при играчките средният скок е над 30%, воден от повишението с цели 377% на цената на комплект от кухненски аксесоари.

Снимка 674321

Източник: GettyImages

Платформи за електронна търговия като Shein и Temu са изправени пред мита от 120% върху много от продуктите им поради решението на американското правителство да прекрати изключенията за малки пратки от континенталната част на Китай и Хонконг.

Shein - китайският онлайн гигант е на път да получи IPO в Лондон

Shein - китайският онлайн гигант е на път да получи IPO в Лондон

Миналата година компанията продаде дрехи за $38 милиарда

През последните години износителите се възползваха от изключението, което позволяваше стоки на стойност под $800 да влизат в САЩ безмитно. Вашингтон ще повиши и таксата за стоки, които влизат след 2 май, до $100. След 1 юни таксата ще е още по-висока.

Повишението на цените от Shein отразява новите усилия на китайските онлайн търговци на дребно да прехвърлят поне част от допълнителните си разходи за внос на американските потребители.

Продажбите на Temu и Shein нараснаха през март и началото на април, тъй като американските купувачи се запасяваха с всичко - от четки за грим до домашни уреди, преди влизането в сила на повишения на цените заради митата. И двете компании обявиха по-рано този месец, че ще повишат цените на американския пазар.

Shein - китайският онлайн гигант е на път да получи IPO в Лондон

Shein - китайският онлайн гигант е на път да получи IPO в Лондон

Миналата година компанията продаде дрехи за $38 милиарда