Доклад на независимата консултантска агенция London Economics разкрива приноса на Hyundai Motor за европейската икономика, пише Auto Motor und Sport.

Общо служителите, работещи пряко в предприятия на Hyundai и непряко във веригата на доставките, продажбите и дистрибуцията, за които южнокорейската компания осигурява работа, наброяват 155 000 души, в сравнение със 129 000 съгласно предишно проучване от 2013 г. – ръст от 20%.

Данъчният принос на Hyundai Motor към европейските правителства през 2014 г. възлиза на 870 млн. евро, включително мита, данък върху продажбите и данък общ доход, което дава допълнителен тласък на икономиката на региона.

Hyundai Motor разшири връзките си с доставчици в Европа, най-вече чрез производствените си мощности в Чехия и Турция. 74% от ресурсите на стойност 3,4 млрд. евро, закупени от заводите, са от европейски източници, съгласно доклада – ръст спрямо 72% през 2013 г.

Проучването на London Economics изчислява общата брутна добавена стойност (БДС) на 2,4 млрд. евро в секторите производство, доставки, изследователска и развойна дейност, продажби и дистрибуция. БДС измерва приноса към брутния вътрешен продукт на базата на стойността на стоките и услугите, произведени от една компания, нетно от разходите за ресурси.

Томас А. Шмид, главен оперативен директор в Hyundai Motor Europe, разказва: „Hyundai Motor инвестира непрекъснато в Европа за развитие на цялостна верига на добавената стойност, от изследователска и развойна дейност до дистрибуция, което ни позволява да разработваме все по-добри продукти и услуги за нашите клиенти. Тази стратегия на регионализация е изключително благотворна за икономиката, както посочва и новия доклад на London Economics. След още една успешна за продажбите година – 2015 г., Европа остава ключов стратегически регион на Hyundai за продажби и развитие на бранда“.

През 2015 г. Hyundai Motor успя да продаде 458 100 автомобила в Европа, ръст от 9,8% спрямо предходната година. От тях 90% са модели, които са проектирани, разработени и произведени в региона.

Заводът в Чехия е с капацитет 300 000 автомобила и 600 000 трансмисии годишно. Заедно с капацитета от 200 000 автомобила на завода в Турция Hyundai Motor осигурява годишно производство от 500 000 автомобила основно за европейските си клиенти.