Малко преди старта на зимния сезон в България, област Смолян и Родопите като цяло се представят като заслужаваща внимание европейска туристическа дестинация в Китай. Планинският регион се промотира на китайския пазар, благодарение на популярността на Момчиловци - известно име, свързано с млечни продукти, утвърдени от 2009-а година, потвърдиха за Money.bg от Българо-китайското дружество "Приятели на Китай".
"Рекламната инициатива надхвърля представите на китайските потребители за Момчиловци, сочейки Родопите и разнообразието от туристически възможности в региона. Момчиловци, Родопите, Пампорово и Смолянска област участваха с щанд на туристическо изложение в Нинбо, Китай", заяви пред БТА Момчил Караиванов, който е представител на дружеството в Смолян.
Източник: iStock
От туристическия бранш коментират, че българското присъствие е сериозна стъпка, която има за цел да запознае целия район с огромния туристически пазар на Китай.
Пътят на млякото
Успехът на млякото "Момчиловци" може да привлече китайски туристи към Родопите, а идеята на рекламната кампания е да представи цялостен туристически опит, който да превърне "Пътя на млякото" в дългосрочен маршрут, казват от дружеството в Смолян.
Родопското мляко е познато като храна за дълголетници. То притежава уникални качества и неговият потенциал на китайския пазар е значителен. Българските млечни продукти достигат до пазарите на Азия благодарение на сътрудничество с китайската компания Bright Foods, производител на мляко с марката "Момчиловци".
И така, благодарение на млякото, България може да привлече и повече туристи от Китай. В момента името на родопското село се промотира в рекламите на мляко в праймтайм по националната телевизия в азиатската страна.
Впрочем, признанието на Момчиловци извън китайската стена вече е привлякло много туристи в Родопите през последното десетилетие. Тази година селото отново посреща туристически групи от Китай, което свидетелства за възобновяване на маршрута към Родопите след ограниченията за пътуване по време на пандемията от Covid-19. В Момчиловци продължават да се провеждат курсове по китайски език, които включват и местни хотелиери.
Източник: БГНЕС
Момчиловци, Родопите
Плановете за привличане на повече туристи от Китай за момента се сблъскват с две основни пречки, коментират от общината в Момчиловци. България все още не е част от сухопътния Шенген и липсва директна въздушна връзка с Китай. Издаването на шенгенски визи би дало възможност на китайците да посещават страната ни като туристи.
Пампорово, Девин и Баните
Зимният курорт Пампорово е представян на китайските туристи като достъпна, но качествена европейска ски дестинация. Рекламират се активно и балнеоложките центрове в Девин и Баните, както и културно-историческите обекти.
Информационната кампания, която се провежда в Азия се основава и на редица български символи и туристически атракции.
"Усилията за привличане на китайски туристи следва да бъдат свързани с по-мащабен туристически продукт, който не се ограничава само в границите на Родопите", обобщава Момчил Караиванов.