Procter & Gamble Co., една от най-големите компании за потребителски стоки в света, започва да повишава цените на продуктите си заради растящите разходи за суровини и за транспорт, предава The Wall Street Journal. Решението на един от гигантите в сектора може да предшества подобно поскъпване на продуктите и на други компании.

Procter & Gamble е сред най-познатите имена в света и в портфолиото ѝ са марки като Pampers, Ariel, Tide, Always, Gillette, Head & Shoulders и много други. Тя предлага около 300 вида продукти в 180 държави по света и поскъпването им ще засегне всички потребители.

"Свидетели сме на най-голямото увеличение на разходите за суровините откакто съществува компанията", каза пред акционерите оперативният директор Джон Молер, ветеран с 33 години стаж в компанията. Заради това и Procter & Gamble започва да повишава цените на продуктите си от септември. Поскъпването ще е с под 10%, но ще засегне голяма част от тях.

Последният път, в който големите компании повишиха цените на потребителските стоки заради завишаване на разходите за суровни бе през 2018 г., когато растящите цени на целулозата направиха памперсите, тоалетната хартия и други по-скъпи.

Решението на компанията засилва притесненията от висока инфлация по-късно тази година.

P&G отчете и резултатите си за първото тримесечие на 2021 г. Органичните продажби нарастват с 4% — най-слабото покачван от 2018 г. насам. Нетните продажби растат с 5% до $18,1 млрд., а печалбата се покачва до $3,27 млрд.