Procter & Gamble обяви, че ще съкрати 7000 работни места, или около 6% от общата си работна сила, в следващите две години като част от нов план за преструктуриране заради неравномерното потребителско търсене и по-високите разходи поради тарифната несигурност, съобщават световните агенции.

Най-голямата компания за потребителски стоки в света също планира да се оттегли от някои продуктови категории и марки на определени пазари, казаха ръководителите ѝ на конференция в Париж, като добавиха, че програмата вероятно ще включва продажби без да дават подробности.

Procter & Gamble смята, че цените няма да падат скоро

Procter & Gamble смята, че цените няма да падат скоро

Гигантът отчете 6% ръст на приходите. Потребителите купуват повече въпреки по-високите цени

Двугодишният план на производителя на Pampers идва в момент, когато се очаква потребителските разходи да останат под натиск тази година, а глобалните производители като P&G и Unilever се подготвят за допълнителен удар по търсенето от още по-високи цени.

"Това не е нов подход, а умишлено ускоряване на настоящата стратегия... за да печелим в нарастващо предизвикателната среда, в която се състезаваме", категорични са от компанията.

Широкообхватните мита на президента Доналд Тръмп върху търговските партньори разклатиха глобалните пазари и предизвикаха страхове от рецесия в САЩ - най-големия пазар за P&G. Компанията внася суровини, опаковъчни материали и някои готови продукти в САЩ от Китай.

Търговската война на Тръмп струва на компаниите повече от 34 милиарда долара в загубени продажби и по-високи разходи, показа анализ на "Ройтерс" - загуби, които се очаква да нарастват.

През април производителят на препарата Tide каза, че ще повиши цените на някои продукти и че е подготвен да използва всеки лост в арсенала си за смекчаване на въздействието от тарифите.

Ценообразуването и съкращаването на разходи бяха основните лостове, каза тогава финансовият директор Андре Шултен.

В четвъртък Шултен и ръководителят на операциите на P&G Шайлеш Джеджурикар признаха, че геополитическата среда беше "непредсказуема" и че потребителите се сблъскват с "по-голяма несигурност".

Компанията имаше около 108 000 служители към 30 юни 2024 година и каза, че съкращенията ще представляват приблизително 15% от непроизводствената ѝ работна сила.

P&G добави, че планът за реструктуриране ще помогне за опростяване на организационната структура чрез "разширяване на ролите" и "намаляване на екипите".