Германската индустриален концерн Robert Bosch отчита над €2 милиарда нетни продажби в България и Румъния за миналата година, както и с 12% увеличение на сътрудниците, които вече са близо 10 000. Това заяви пред SeeNews вицепрезидентът на Bosch Group за Румъния и България и управляващ директор на Robert Bosch SRL - Михай Болдияр.

"Всички бизнес сектори се представиха много добре, с двуцифрен ръст и постигнахме приблизително 600 милиона евро продажби на трети страни. Видях, че сцеплението, което получихме през последните години, продължи през 2022 г., която беше добра година за Bosch в в региона и като цяло в целия свят", коментира Болдияр в интервю за SeeNews по време на скорошно събитие на Bosch България.

Само в България консолидираните продажби на компанията възлизат на 576 милиона лева през 2022 г., което е с 57% повече в сравнение с предходната година, според отделно изявление, публикувано от компанията. Служителите на Bosch у нас се увеличават с 24% на годишна база до 850, с над 630 специалисти в научноизследователската и развойна дейност (R&D). Растежът се движи от всички подразделения, както и от усилията на звената за научноизследователска и развойна дейност и софтуерните инженери.

Концернът Robert Bosch се преструктурира, отделя бизнеса си в сферата на автомобилите

Концернът Robert Bosch се преструктурира, отделя бизнеса си в сферата на автомобилите

Очакванията са за среден ръст на годишните приходи от 6%

Bosch има два инженерни центъра в региона - в София, България и в Клуж, Румъния, образувайки R&D клъстер с център в Будапеща, Унгария. Групата планира да се съсредоточи върху по-нататъшното развитие на тази структура за научноизследователска и развойна дейност, както и на своите софтуерни и хардуерни отдели, тъй като вижда, че има добър потенциал в региона.

Инженерният център на компанията в София се разшири до близо 600 служители от 100 за пет години и в момента работи по над 60 международни проекта, свързани с автомобилните технологии.

Пазарът на автомобилен софтуер се разглежда като стълб за бъдещ растеж, като центърът в София разширява дейността си към различни видове превозни средства, включително автомобили, мотоциклети, камиони и електрически велосипеди, казаха от Бош България. След първоначална инвестиция от почти 9 милиона лева за създаване на инженеринг център през 2019 г., миналата година компанията инвестира още 6 милиона лева в оборудване, софтуер, хардуер и интериор на центъра.

"Тази година започна с по-ниска скорост от предходните. Виждам 2023-а като година, в която бизнесът ще се стабилизира. Това обаче не е бързият растеж, който постигнахме през последната година. Очевидно е, защото спечелихме пазар дял във всички съответни подразделения и всички съответни сектори. Говоря за автомобилостроене, електрически инструменти, домашен комфорт или строителни технологии. И след като постигнете определен пазарен дял и определен обем, трябва да имате период на консолидация. Освен това, търсенето на пазара не е толкова силно, колкото преди", казва Болдияр.

По отношение на инвестициите, германската компания е отделила €18 милиона за операциите си в България и Румъния през 2022 г. В Европа Bosch планира да инвестира €200 милиона в нов завод за термопомпи в Полша, който трябва да достави първите си продукти след две години. Освен това, около €1 милиард ще бъдат инвестирани в разширяване на производството на термопомпи в Полша и Германия през следващите няколко години.

Болдияр обобщава, че компанията трябва да се съсредоточи върху продажбите, научноизследователската и развойната дейност, персонала и стабилизирането на бизнеса си в Румъния и България.

Българските Efemarai и QuarkXR ще развиват бизнеса на Bosch

Две български ИТ компании ще развиват бизнеса на Bosch

Германският концерн инвестира €10 милиарда в цифровизация