Печалбата на германския производител на спортни стоки Puma за първото тримесечие на годината е нараснала с 4%, стимулирана от силните продажби на обувки, пише The Wall Street Journаl.
Компанията, която е подразделение на Kering, заяви, че нетната печалба е била 25,8 милиона евро през първите три месеца на 2016 г., което е скок спрямо отчетената през миналата година печалба от 24,8 милиона евро.
Продажбите са се увеличили със 7,3 на сто и са достигнали 852 милиона евро.
Основният двигател на растеж е бил бизнесът на компанията със спортни обувки, като продажбите в сегмента нарастват за седмо поредно тримесечие.
Някои анализатори изразиха мнение, че добрите постижения са до голяма степен признак за стабилна спортна индустрия, докато други обявиха, че фокусът на Puma върху дамските стоки е започнал да дава резултат.
През 2014 г. германският производител подписа договор за реклама с поп звездата Риана. Първата колекция, наречена Fenty x Puma, дебютира на Седмицата на модата в Ню Йорк по-рано тази година.
Според данни на NPD Group певицата е най-продаваемата от всички нашумели знаменитости.
„На много известни личности са им необходими месеци, за да повдигнат един бранд, ако въобще успеят да го направят. В случая с Риана реакцията бе почти светкавична”, заяви анализаторът от NPD Мат Пауъл.