Германският производител на спортни стоки Adidas AG, който съществува още от 20-те години на миналия век, си поставя за цел да догони Nike и Puma в таргетирането на продуктите си към жените.
5,7-процентовият дял на Nike от световния пазар на дамски обувки, възлизащ на 176 млрд. долара, е на два пъти по-голям от този на Adidas, а Puma стои още по-надолу в списъка, сочат данните на Международната компания за пазарни изследвания Euromonitor International, цитирани от Bloomberg.
Източник: Bloomberg
Промяната в политиката на компанията личи и на ръководно ниво. Adidas, най-големият производител на спортни стоки в Европа и втори по големина в света след Nike, въвежда нов главен изпълнителен директор през октомври. Миналия месец пък ветеранът на компанията Никол Волебрегт бе назначена за главен директор на линията продукти за жени. Тя пласира обувки за жени, които могат да са от двойна полза – както за упражнения, така и за работа.
Целта е да бъдат спечелени непрофесионалните атлети, бегачите и жените, които искат да изглеждат добре във фитнеса. Затова Adidas привлече и бившия главен изпълнителен директор на Lululemon Athletica Inc. Кристин Дей като съветник.
Германската компания проектира повече маратонки, якета и други облекла специално за жените, които активно се занимават със спорт, като част от усилията си за обрат след смесено представяне в продължение на няколко години.
Adidas ще представи плановете си за годината заедно с отчета на финансовите си резултати на 3 март. Производителят прогнозира приходите и оперативната печалба да се повишат с двуцифрен процент през настоящата година след три години неравномерен растеж и неосъществени цели за печалбата.
В състезанието за спечелване на потребителите от женски пол обаче Adidas се изправя пред едно препятствие: Puma и Nike също са се насочили към този пазар. Лидерът Nike се стреми да удвои продажбите си на дамски стоки до 11 млрд. долара до 2020 г. спрямо 5,7 млрд. долара през миналата година. Американският спортен гигант произвежда шест модела маратонки за жени, за които смята, че ще генерират повече от 100 млн. долара годишни продажби от всеки един от тях.
Европейският производител ще се сблъска и с конкуренцията, идваща от нишовите марки Lululemon, Sweaty Betty и Under Armour Inc. за спортно облекло, както и Brooks и Asics за обувки.