Изкуствен интелект ще намалява въздействието на растящите цени в някои магазини в Съединените американски щати. Ритейлърите търсят начин да управляват по-добре повишението, за да не изгонят клиентите си, пише The Wall Street Journal.

Ануж Данда, изпълнителен вицепрезидент и CIO в Albertsons Cos., посочва, че системите с изкуствен интелект, които компания използва, дават възможност за обработка на огромни масиви данни за продажби и за клиентите, което е позволило на предприятието да бъде по-гъвкаво насред промените, донесени от пандемията. Albertsons следи внимателно цените и разходите в над 2 000 магазина за бързооборотни стоки и лекарства в 34 щата.

През юни цените в най-голямата икономика нараснаха с 5,4%, рекорд от август 2008 г. 33% от общо 606 американски компании, участвали в скорошно проучване, казват, че повишават цените. От тях, 44% са ритейлъри.

AI използва и веригата за спортни стоки Academy Sports and Outdoors на 83-годишният Стив Лума. Компанията използва система, разработена от тексаската Revionics, която позволява на Academy Sports да научи повече за потребителите и продажбите си. AI моделите могат да идентифицират продуктови категории, които са по-слабо засегнати от промените в цените, или области, в които потенциални отстъпки могат да играят ролята на противовес на високите цени на други стои.

Софтуерът дава възможност на ритейлъра и да разиграва сценарии с различни цени, които после да споделя с партньорите си.

Ниските цени на царевичния чипс, например, могат да накарат потребителите да отделят повече за салса, казва Матю Павич, управляващ директор на Revionics. Идентифицирането на тези клиенти, на това какво купува и на каква цена, е ключово за ценовата стратегия по време на инфлационен цикъл, казва той.

Платформата използва данни за стари цени, продажби, инвентар, разходи, тенденции в индустрията и други, за да прецени как клиентите ще реагират на промените в цените.

Друга любопитна технология, която помага на ритейлърите е, тази, която започва да се използва в магазините без касиери. Камери наблюдават какви продукти клиентите поставят в кошницата си. Но освен това те могат да следят реакцията на клиентите, когато видят цени, казва Джордан Фишър, съосновател на производителя на такъв софтуер Standard Cognition. "Ако потребителят вземе кенче Coca-Cola, поддържи го за малко и го върне, то може би цената е твърде висока", казва той.