Руската компания Alrosa за първи път през 2020 г. надмина световния лидер De Beers по отношение на приходите от продажбите на естествени необработени и полирани диаманти, показват предварителни данни от двете компании.
В четвъртък от Alrosa съобщиха, че приходите от необработени и обработени диаманти за 2020 г. са намалели с 16% на годишна база до 2,802 милиарда долара.
Приходите на De Beers Group от продажби, според предварителни данни, публикувани от международната корпорация на основа търговските сесии през 2020 г., възлизат на 2,781 млрд. долара.
"Въз основа на тези данни можем да кажем, че Alrosa за първи път в историята изпревари De Beers по отношение на приходите от продажбата на основните си продукти - естествени необработени диаманти и полирани диаманти", потвърди представител на руската компания за добив на диаманти пред РИА Новости.
През 2019 г. приходите от продажби на Alrosa възлизат на 3,338 млрд. долара, а на De Beers - на 4 млрд. долара. През 2018 г. резултатите са съответно 4,507 милиарда и 5,4 млрд. долара, през 2017 г. - 4,266 милиарда и 5,2 млрд. долара. Приходите на Alrosa през 2009 г. са 2,186 млрд. долара, докато приходите на De Beers са 3,233 млрд. долара.
Международната корпорация De Beers със седалище в Лондон се занимава с добив, преработка и продажба на естествени диаманти, както и с производството на синтетични диаманти за промишлени цели. Основана през 1888 г. в Южна Африка.
Руската Alrosa е най-големият производител на диаманти по карати в света, като представлява 27% от световното и 95% от руското производство на необработени скъпоценни камъни. Компанията оперира в Якутия и Архангелска област като разработва и експлоатира 11 кимберлитови тръби и 16 наносни находища.