Силната глобална икономика и покачващите се цени на петрола се очаква да увеличат разходите за въздушни пътувания през 2019 г. Цените на билетите ще се вдигнат с 2.6%, а тези на хотелите - с 3.7%, според прогноза на индустрията, цитирана от Reuters.
В някои страни като Индия, Нова Зеландия, Норвегия, Германия и Чили, билетите се очаква да нараснат с повече от 7%, показва годишната прогноза за бизнес пътуванията на Carlson Wagonlit Travel (CWT) и Асоциацията за глобални бизнес пътувания (GBTA).
"Говорейки за Aзиатско-тихоокеанския регион, излизаме от период от 3 до 4 години, когато имаше голям капацитет в системата и цените паднаха значително, потенциално по-ниски, отколкото беше устойчиво", каза Майкъл Вълкевич, вицепрезидент за глобалните продажби и управление на програми в CWT.
"Мисля, че получаваме още от връщането към нормалното и устойчивите цени", отбеляза Вълкевич.
През юни Международната асоциация за въздушен транспорт прогнозира, че доходността от пътниците, която е заместител на самолетните билети, ще нарасне с 3.2% тази година в първото увеличение от 2011 г., тъй като по-силната глобална икономика води до ръст на търсенето.
Двете организации за бизнес пътувания прогнозираха ръст от 3.5% на цените на самолетните билети през 2018 г. в миналогодишната си прогноза.
Разходите за авиокомпаниите, включително за гориво и труд, се увеличават, а водещите превозвачи се опитват да увеличат цените си или да добавят допълнителни такси за гориво, за да поддържат маржовете си на печалба.
Според прогнозата на CWT/GBTA 2019 ръстът на цените на хотелите ще се дължи на увеличеното търсене на въздушни пътувания, което ще задоволи търсенето на стаи.
Цените на помещенията се очаква да нараснат с над 5% в Азия и Европа, с 2.1% в Северна Америка и да спаднат с 1.3% в Латинска Америка.
Големи хотелски вериги като френската Accor и базираната в САЩ Marriott International, съобщиха за силен ръст на приходите за налична стая в Азия и Европа през тази година.
Въпреки положителните перспективи, през 2019 г. останават рискове за световната икономика от възхода на протекционистките политики, подклаждането на търговски войни и несигурността относно излизането на Великобритания от Европейския съюз, се казва в прогнозата.
Търговската война между САЩ и Китай все още не е довела до забележимо намаляване на търсенето на бизнес пътувания, но това е "рисков фактор за спад" в корпоративната пътническа индустрия, отбеляза Вълкевич.