През май 2022 година регистрациите на нови търговски автомобили (леко-, средно- и тежкотоварни, автобуси) в Европейския съюз са се свили със 17.7% до ниво от 136 410 единици. Това отчита Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA).

Камионите и автобусите отбелязаха ръст в сравнение със същия месец на миналата година, но спадът в продажбите на микробуси се отрази негативно на цялостното представяне. Всички ключови пазари в ЕС отчитат двуцифрени загуби, като Испания е свидетел на най-рязък спад (-29,3%).

Данните на ACEA показват също така, че след приключването на първите пет месеца на годината, резултатът е на ниво от 673 095 единици или с 19,8% по-малко продажби в сравнение със същия период на 2021-а година.

На всеки един от четирите основни пазари в Европа се наблюдава спадане в търсенето на нови търговски автомобили: Испания (-31.2%), Франция (-22.3%), Германия (-17.1%) и Италия (-8.2%).

Основният двигател на бизнеса с търговски автомобили - лекотоварните до 3.5 тона, записва сериозни двуцифрени процентни понижения както през май (-22.1%, до 108 355 бр.), така и за периода от началото на годината (-23.2%, до 538 444 бр.).

От януари до май регистрираните в ЕС леки търговски превозни средства възлизат на 538 444 броя, което е спад с 23,2% в сравнение с предходната година. Сред четирите най-големи пазара в региона Италия има най-малък спад (-8,9%), докато Испания (-36,1%), Франция (-24,9%) и Германия (-19,8%) отбелязаха двуцифрени загуби.

В България през миналия месец са били регистрирани 749 нови търговски коли (спад от 12,3%), а общо за периода януари - май продажбите са били на ниво 3497 (понижение на годишна база от 12,1%). Специално при най-масовите леки товарни превозни средства до 3,5 тона резултати сочат месечен спад от 33% (намаление от 594 на 398 регистрации) и съответно за първите пет месеца - понижение от 27% ( спад на продажбите от 2 681 на 1 958 ед.)