Брюксел призова автомобилния гигант Volkswagen да обезщети не само германските, но и всички останали европейски потребители, които са засегнати от т. нар. скандал "Dieselgate" от 2015-а година. Тогава автомобилният производител се намеси в стандарта за определяне на вредните емисии на автомобилите и беше обвинен, че мами на тестовете за замърсяване. И делата към него започнаха да се трупат.

Днес еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндерс заяви, че "VW не желае да работи с потребителски организации за намиране на подходящи решения за клиентите си" като подчерта, че за момента компанията плаща само на германски и американски купувачи.

В Европа разследват Volkswagen заради нелегален софтуер

В Европа разследват Volkswagen заради нелегален софтуер

Делото срещу автомобилния гигант е заведено от австрийски потребители, които искат да бъдат компенсирани

В интервю за AFP еврокомисарят обвини VW в "недобросъвестност", опитвайки се да изключи европейските клиенти извън Германия от обезщетение.

"Мисля, че от нас зависи да уведомим европейските потребители, че една компания опитва да избегне плащането на обезщетение, дори когато присъдите към нея продължават да се трупат", заяви Рейндерс.

Германският автомобилен гигант вече е изплатил щети и съдебни такси за около 32 милиарда евро. По -голямата част от тези пари обаче са изплатени в САЩ, където съдилищата и регулаторните органи решително се заеха с въпроса. Компанията се съгласи да заплати и рекордните 750 милиона евро на 235 000 собственици на автомобили в Германия.

Съдят бивш шеф във Volkswagen за получаването на твърде висока заплата

Съдят бивш шеф във Volkswagen за получаването на твърде висока заплата

Много или малко са 750 000 евро на година?

Засега обаче успява да отблъсне хиляди индивидуални и колективни искове, подадени в  в много страни от ЕС. През месец юли тази година, от VW заявиха, че са спечелили 95% от делата срещу компанията, след като съд в Италия разпореди на автомобилния проиводител да заплати обезщетение на 63 000 италиански клиенти. Сумата надхвърли 200 милиона евро.

От Volkswagen държат на позицията си, че доброволните плащания към европейските потребители, които се намират извън Германия, не са оправдани, защото всички засегнати автомобили вече са променени и да отговарят на законовите изисквания.