Когато една марка, с толкова вкоренена в съзнанието на милиарди потребители опаковка, промени логото си, това е нещо голямо. Най-популярната марка на конгломерата PepsiCo - Pepsi има ново лого. Това е първата промяна в това отношение от 14 години насам.

По повод 125-годишнината на марката Pepsi ще пусне продуктите с новото лого в Северна Америка от тази есен и впоследствие по целия свят от 2024 г., съобщиха от компанията.

Новата визия е създадена от екип, ръководен от старши вицепрезидент и дизайнер на PepsiCo Мауро Порчини, който се присъедини към корпорацията през 2012 г. "Pepsi е пример за марка, която се е преоткривала в продължение на 125 години, за да остане част от поп културата и част от живота на хората", коментира Порчини в прессъобщението на компанията.

Снимка 612312

Източник: www.pepsico.com

Основните елементи на дизайна включват:

- "Глобусът" Pepsi и надписът се обединяват, за да се впишат в различни настройки и да подчертаят отличителната марка Pepsi.

- Актуализирана е цветовата палитра: новият цвят е електриково синьо и черно, за да внесе контраст.

Снимка 612314

Източник: www.pepsico.com

- Като се има предвид продължаващият фокус на марката върху Pepsi Zero Sugar, дизайнът включва черния цвят, което допълнително показва ангажимента на марката към Pepsi Zero Sugar в бъдеще.

"Проектирахме новото лого на марката, за да свържем бъдещите поколения с наследството на нашата марка. Това е сигнал за това, което предстои", добавя Порчини.

Pepsi е променил шест пъти логото си през последните 125 години. Първото лого е създадено от Калеб Д. Брадъм, фармацевт и изобретател на формулата за първата Pepsi-Cola в Ню Берн, Северна Каролина през 1898 г.

Продуктите на PepsiCo се консумират от потребителите в целия свят. Над един милиард кенчета се продават на ден в над 200 страни и райони по света. PepsiCo генерира повече от 86 милиарда долара нетни приходи през 2022 г., движени от портфолио от напитки и храни,сред които Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker и SodaStream.