PepsiCo намалява прогнозата за своите печалбите, тъй като прогнозира "несигурност", причинена от новите тарифи, съобщава CNBC. Компанията отчита смесени тримесечни резултати, тъй като международните продажби донякъде все още компенсират по-слабото търсене в Северна Америка.
Гигантът при напитките намалява прогнозата си и за основната постоянна валутна печалба на акция, позовавайки се на новите тарифи, икономическата нестабилност и по-предпазливите потребители.
"Гледайки напред, очакваме повече нестабилност и несигурност, особено свързани с развитието на глобалната търговия. Очакваме това да увеличи разходите ни по веригата за доставки", заяви главният изпълнителен директор на компанията Рамон Лагуарта.

Източник: www.pepsico.com
Акциите на компанията паднаха с 2% по време на предпазарната търговия. Производителят на Pepsi отчете нетен доход за първото тримесечие на годината в размер на $1,83 милиарда, или $1,33 на акция, което е спад от $2,04 милиарда, или с $1,48 на акция в сравнение с година по-рано.
Нетните продажби на гиганта са спаднали с 1,8% до $17,92 милиарда. Обемът на Pepsi в световен мащаб пада с 3% при храните и остава без промяна при напитките. Засега само северноамериканското звено за напитки отбелязва спад с 3%.
25% тарифа за вносен алуминий е сред тези, които удрят PepsiCo и други производители на напитки. Компанията очаква "повишени нива на нестабилност и несигурност" поне до края на годината.