Американските медийни корпорации CBS и Viacom са на финален етап от преговорите си за сключването на сделка, която ще обедини отново медийната империя на милиардера Съмнър Редстоун, с надеждата да създаде силен конкурент на гигантите от развлекателната индустрия. Сливането ще създаде компания с приходи около 28 млрд. долара, пише Reuters.

CBS Corp. се съгласи на условията на Viacom за сливане на стойност от 11.7 млрд. долара. През 2006 г. двете компании се разделиха и след няколко провалени преговора заради сблъсъци на интересите на директори и инвеститори, сделката приключва успешно.

Новата компания ще носи името ViacomCBS. Акционерите на CBS ще притежават 61%, а акционерите на Viacom 39%.

Сливането ще комбинира телевизионната мрежа CBS, CBS News, кабелните мрежи Showtime с MTV Networks, Nickelodeon, Comedy Central и филмовите студия Paramount. Заедно те ще притежават повече от 140 000 телевизионни епизода и 3 600 филмови заглавия.

CBS иска да купи собственика на MTV и Paramount под пазарната цена

CBS иска да купи собственика на MTV и Paramount под пазарната цена

Дава за Viacom само 12 млрд. долара

Така се създава компания с приблизително 30 млрд. долара пазарна стойност, която все още е малка в сравнение с конкурентите си, включващи Netflix със 136 млрд. долара, собственика на ABC мрежата Walt Disney Co с 245 млрд. долара и собственика на NBC, Comcast Corp, със 193 млрд. долара.

Очаква се главният изпълнителен директор на Viacom Боб Бейкиш да управлява Viacom и CBS, ако двете се слеят.

Сегашният главен изпълнителен директор на CBS Джо Яниело също може да получи позиция в новата организация и да управлява активите с бранда CBS.

Въпреки голямата сделка, на новата компания ще ѝ бъде трудно на фона на конкурентите ѝ. Walt Disney например разполага огромна библиотека от интелектуална собственост, а Netflix се радва на предимството да е пръв във видео стрийминга с над 151 млн. абонати.

За да се конкурира с по-големите играчи, тя ще трябва да се разрасне най-вече чрез придобиването на други фирми.