Автомобилната компания Toyota е една от тези, които сериозно се заеха с електрифициране на автопарка си. Въпросът, който много експерти задават, че кога ще стане изцяло "електрическа" компания?

След като се утвърди като пионер в хибридната технология с Prius през 1997 г., Toyota изглежда започна да изостава в технологиите за изцяло електрически коли. Наскоро главният оперативен директор на Toyota Motor Europe разкри кога компанията планира да продава 100% електромобили, цитиран от изданието Elektrek.

Новоизбрания главен изпълнителен директор Коджи Сато промени изцяло посоката на Toyota, като компанията ускори своята стратегията си за производство на електромобили, пише Quartz.

Въпреки че Toyota се придържа към хибридна стратегия и превозни средства с горивни клетки, японският автомобилен производител осъзнава неотложната необходимост от изцяло електрически модели в своята гама.

Плановете са До 2027 г. Toyota да произвежда два вида батерии за електромобили от следващо поколение - производителна и популяризирана версия. В сравнение с батерията, използвана за bZ4X, Toyota съобщава, че батериите на компанията от следващо поколение ще увеличат обхвата на шофиране с 20% до 40%.

Неотдавана акционери на Toyota заявиха, че планират да гласуват за отстраняването на председателя Акио Тойода заради неуспеха на автомобилния производител да определи дата за преминаване изцяло на към електрически модели.

Ще продава ли Toyota само електромобили в Европа до 2035 г.?

Според главният оперативен директор на Toyota Europe Мат Харисън обясни автомобилният производител не поддържа стандарта Euro 7, предложен от ЕС за намаляване на вредните емисии.

Харисън каза, че очаква новите разпоредби да бъдат "нещо по-реалистично" или смекчени. Настоящите стандарти изискват от производителите на автомобили да намалят емисиите на CO2 с 55% до 2030 г.

Според шефът на Toyota Europe делът на Toyota в сектора в Европа ще нарасне до 15% през 2025 г. и 55% през 2030 г. По думите му компанията ще е готова да продава само електромобили от 2035 г. Японският автомобилен производител няма планове да произвежда EV батерии в Европа в близко бъдеще.