Компанията за коли под наем Hertz спря закупуването на електрически превозни средства от шведския производител Polestar, заради срив в стойността на препродажбата на електромобилите. Това обявява главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингенлат, пише Oil Price.

Hertz беше една от първите компании в сектора, които купиха електромобили за отдаване под наем на клиенти и през април 2022 г. стана ясно за споразумение с Polestar за закупуване на 65 000 автомобила за пет години. Polestar започна да доставя първите електромобили на Hertz през юни 2022 г. Това утвърди позицията на Polestar като първокласен производител на електромобили, заяви тогава компанията.

Някои компании за коли под наем, наред с Hertz, наскоро започнаха да продават електромобилите си, с мотив по-слабото търсене на клиенти за наемане на електромобили.

За разлика от други компании за отдаване под наем, Hertz има по-рисков подход, защото притежава изцяло всички електромобили, които е закупил, и губи пари, ако стойността при препродажба спадне, какъвто е и случаят сега.

Според Oilprice, който се позовава на FT, главния изпълнителен директор на Hertz Стивън Шер се е свързал с шведската компания производител на електромобили през есента на 2023 г., за да попита дали гигантът за коли под наем може да спре закупуването на електромобили за 2024 г.

Производителят на електромобили се съгласил, при условие, че Hertz не продава електромобилите от своя автопарк твърде евтино или твърде рано.

Hertz продава 20 000 електромобила и се връща към коли с двигатели с вътрешно горене

Hertz продава 20 000 електромобила и се връща към коли с двигатели с вътрешно горене

Драматичният обрат идва след като през 2021 г. Hertz обяви планове за закупуване на 100 000 автомобила на Tesla

Продажбите на автомобили Polestar на Hertz ще се възобновят в бъдеще.

По-рано тази година Hertz обяви, че продава приблизително една трета от своя парк от електрически превозни средства.

Компанията взе стратегическото решение да продаде около 20 000 електрически превозни средства от своя автопарк в САЩ, или около една трета от електромобилите си в световен мащаб. Hertz очаква да реинвестира част от приходите от продажбата на електромобили в закупуване на превозни средства с двигател с вътрешно горене, за да отговори на търсенето на клиентите, коментира гигантът през януари.