Един от най-големите доставчици на кафе в Европа Tchibo, стъпва и на американския пазар. Компанията се обзалага, че повече от 70 години опит в индустрията ще й помогне да има успехи подобни на Starbucks Corp. и Peet's Coffee, пише Bloomberg.

Базираната в Хамбург компания ще представи своето мляно кафе в рамките на следващите седмици. Главния изпълнителен директор Томас Линемайр има предишен опит в САЩ като ръководител на американското подразделение на Lindt & Sprungli AG за доста дълъг период от време - от 1999 до 2016 г., помагайки на шоколада да се издигне до номер 3 в страната на базата на продажби.

Tchibo вече се продава в цяла Европа и неговият главен изпълнителен директор сега има за цел да привлече почитателите на кафето и в САЩ.

"Целим да привлечем по-богатите, по-младите потребители и ценители на кафе", каза Линемайр. "Искаме да утвърдим нашата компания като лидер по качеството."

Кафето на Tchibo ще се разпространява от Rainmaker Food Solutions и ще се предлага в широк набор от търговци на дребно в Средния Запад в Илинойс, Индиана, Айова, Охайо, Мичиган, Минесота, Мисури и Уисконсин. Продуктите включват печено и мляно кафе, и на зърна.

Компанията Tchibo е основана през 1949 г., има годишни продажби от близо 4 милиарда долара, като кафето представлява около половината от това, каза Линемайр. Компанията има кафе плантации в Бразилия и Танзания и над 1000 магазина на дребно, където продава домакински уреди, включително кафе машини. Tchibo има за цел да се конкурира с големите американски национални търговци на дребно и до известна степен със Starbucks и Peet's, според изпълнителния директор на компанията.

Tchibo навлиза на пазара на печено и смляно кафе, който генерира около 4 милиарда долара продажби през миналата година в САЩ, според Джеймс Уотсън, пазарен анализатор на Rabobank в Ню Йорк. 

Продажбите на кафемелачки и абонаментните услуги за кафе нарастват в период, когато пандемията Covid-19 е променила поведението на потребителите, казва Уотсън.

Конкуренти

Tchibo ще се изправи пред голямата конкуренция от европейската Illy Cafe SpA, която продава първокласни продукти и се разширява в САЩ. Covid-19 беше удар за продажбите на компанията, 60% от които идват от ресторанти, кафенета, авиокомпании и транспорт. Италианската компания отговори, като засили фокуса си върху потреблението у дома и онлайн търговията.

Премиум възможност

"Американците пият много по-малко кафе в офиса отвсякога и голяма част от консумацията и дори смилането се премества в домашни условия", каза Матю Бари, консултант по напитки за пазарен изследовател на Euromonitor International . "Има добри възможности за по-висококачественото кафе, предназначено за домашна консумация."

Тъй като потребителите прекарват повече време вкъщи и спестяват пари, като не излизат на кафе, той казва, че има основателна причина да се смята, че значителна част от любителите на кафе ще харчат повече за кафе, отколкото преди Covid, докато има пандемия.