Coca-Cola е поела пълен контрол над производителя на спортни напитки Bodyarmor в сделка за 5,6 милиарда долара. Това е най-голямото придобиване компанията досега.
Най-големият производител на безалкохолни напитки купи 15% дял в Bodyarmor през 2018 г. и стана вторият по големина акционер. По онова време баскетболната легенда Коби Брайънт беше третият по големина акционер, след като инвестира в Bodyarmor през 2013 г, пише CNBC. Сделката за останалите 85% от Bodyarmor не е съвсем изненадваща.
Още през февруари Coca-Cola заяви, че може да закупи контролен дял в Bodyarmor по-късно тази година. С покупката компанията печели пазарен дял в категорията на спортните напитки. И все пак Gatorade на PepsiCo недостижим засега лидер на пазара с приблизително 70% пазарен дял.
След като се позиционира като по-здравословна спортна напитка, Bodyarmor изпревари напитката Powerade на Coca-Cola, за да стане вторият по големина играч в категорията. Според Coca-Cola продажбите на дребно на марката за спортни напитки са повече от 1,4 милиарда долара.
Още от началото на пандемията Coca-Cola преразглежда собственото си портфолио, спирайки напитките, които не се продават добре - например Coca-Cola Plus Energy в Северна Америка.Междувременно компанията се стреми да предлага по-широк спектър от напитки.
Сделката с Bodyarmor е най-голямата придобивка на Coca-Cola, след покупката на Costa Coffee през 2018 г. за 5,1 милиарда долара.
Акциите на Coca-Cola се повишиха с 3% тази година. Пазарната капитализация е на стойност 244 милиарда долара.