Миналия месец стана ясно, че логистичната компания Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) и регистрираният в Хонконг терминален оператор Cosco Shipping са сключили сделка, според която Cosco ще придобие 35% дял в HHLA Container Terminal Tollerort, което е и първата инвестиция от чужд оператор в основното контейнерно пристанище на страната.

Hamburger Hafen очаква сделката да осигури дългосрочен гарантиран капацитет и заетост в пристанището на Хамбург.

Месец по-късно все още няма подписано споразумение. Оказва, че продажбата на контейнерен терминал в Хамбург на китайския държавен транспортен конгломерат Cosco Shipping Holdings се оказа оспорвана. Изглежда обаче, че скоро може ид а стаен реалност.

Германският канцлер Олаф Шолц и неговите министри, много от които се противопоставиха на сделката, може да се споразумеят за продажба на намален дял от 24,9% на Cosco, според анонимни източници, цитирани от Bloomberg.

Сделката би била добре дишло решение за Шолц, който първоначално подкрепяше продажбата на 35%. Тази сделка щеше да мине автоматично в сряда без обсъждане в кабинета.

Но след като шестима членове на кабинета на Шолц, сред които министри на икономиката, външните работи, отбраната и финансите, изразиха своето несъгласие, канцлерът се съгласи с продажба на по-малък дял, като китайската държавна компания няма никакви права на глас.

Все още обаче няма обявено публично както е решението. Пълната забрана на сделката все още би била най-добрият вариант, смятат източникът.