Френският гигант Alstom SA е постигнал предварителна сделка за придобиване на железопътния бизнес на кандската Bombardier Inc. за над $7 милиарда, пише The Wall Street Journal, цитирайки свои източници. Сделката ще помогне на Alstom да се изправи срещу китайския държавен гигант CRRC, най-големият доставчик на релси в света.

Споразумението е и поредният ход на канадската компания, която съкращава бизнеса си след производствени проблеми и други забавяния в жп бизнеса, както и след повишаващи се разходи в самолетното подразделение. Комбинацията от фактори постави под съмнение дали Bombardier ще успее да погаси дълга си от $1,5 милиарда, чийто падеж е през следващата година.

Възможно е сделката да бъде обявена официално още днес. Alstom ще придобие подразделението основно в кеш, както и чрез акции. Квебекският пенсионен гигант Caisse de dépôt et placement, който притежава 32,5% дял в жп подразделението на Bombardier, се е съгласи да продаде дела си срещу миноритарен дял в новата обща компания.

През 2017 г. Alstom направи неуспешен опит да се слее с жп бизнеса на германския индустриален гигант Siemens AG. Но Европейската комисия блокира сделката през 2019 г., като заяви, че тя ще доведе до по-високи цени.

Сделката между Alstom и Bombardier също е заплашена от Брюксел. Канадската компания има съществено присъствие в Европа с централа в Германия. Siemens също има причина да се противопостави на придобиването.

Планираната продажба ще намали с повече от една втора настоящия дълг на Bombardier, който е в размер на $9 милиарда. Компанията ще запази само основния си бизнес за производство на самолети.

Берлин, Париж, Рим и Варшава с офанзива срещу Брюксел за национални шампиони

Берлин, Париж, Рим и Варшава с офанзива срещу Брюксел за национални шампиони

Четирите столици настояват Маргрет Вестагер да промени правилата и да позволи създаването на европейски корпоративни гиганти