Специализираната в сферата на аутсорсинга на бизнес процеси Telus International, която у нас управлява най-голямото дружество в този сектор, вече официално е собственик на европейския си конкурент Competence Call Center (CCC). В официално съобщение на дружеството се посочва, че вече притежава 100% от CCC.
Информацията за сделката се появи за първи път през декември миналата година. Тогава според информация на Reuters стана ясно, че транзакцията ще бъде в размер на 915 милиона евро или 1 милиард долара. Това е най-голямата по стойност сделка в историята на международния лидер досега.
В настоящето съобщение на Telus International се посочва, че вече сделката е затворена. "Придобитата компания има богато портфолио в сферата на потребителските преживявания, дигиталната трансформация, модериране на съдържанието, ИТ, дигитални и консултантски услуги, управление на риска и бек-офис поддръжка", посочват от дружеството, опериращо и в България.
"Чрез това важно сливане екипът на Telus International ще може да използва експертизата и уменията на повече от 8500 служители на CCC в 11 европейски държави, като предоставя на нашите глобални клиенти иновативни дигитални решения. Важно е да споменем, че това е най-голямата международна транзакция в историята на компанията, като чрез нея броят на служителите ни нараства до почти 50 000", посочва президентът и изпълнителен директор на Telus Дарън Ентуисъл.
"Те ще предоставят поддръжка и обслужване на клиенти на над 50 езика в над 50 клиентски центъра в 20 страни в Северна и Централна Америка, Европа и Азия", допълва той.
От своя страна изпълнителният директор на Telus International Джефри Пюри посочва, че сделката ще позволи на групата да навлезе на нови пазари. Също така той посочва, че през следващата година или две компанията може да направи първично публично предлагане (IPO) на фондовия пазар.
CCC е водещ доставчик на бизнес услуги в Европа. Компанията има 22 офиса в различни държави на Стария континент, включително в Братислава, Букурещ, Гданск, Истанбул и Измир, както и в редица градове в Западна Европа. Тя е създадена през 1998 година, като към днешна дата работи за над 250 милиона клиенти. Служителите ѝ са над 8500 души.
Telus International също е представена на различни локации в Европа, включително и в България. У нас тя навлезе през 2012 година, като в момента има три офиса - два в София и един в Пловдив. За нея у нас работят 3000 души, като около 40% от тях са чуждестранни граждани.