Автомобилната индустрия в Европа вече бива задушавана от икономическите трудности в региона. Volkswagen очаква тази година печалбите да намалеят, заради нарастващите лихвени проценти и инфлацията - фактори, които започват да натежават върху търсенето на автомобили.

Хората вече се колебаят дали закупят превозно средство, смята Франк Фидлер, главен финансов директор на VW Financial Services. Миналата седмица от BMW заявиха, че поръчките за нови автомобили се оттеглят от високи нива, особено в Европа.

Германският производител на гуми Continental заяви, че трябва да поеме около 3,5 милиарда евро допълнителни разходи за суровини, енергия и логистика, като цените на контейнерите за презокеански превоз скочат осем пъти в някои случаи. Финансовият директор на Continental Катя Дуерфелд сравни условията с "ураган" и прогнозира, че този натиск "няма да отшуми скоро", пише Bloomberg.

Най-голямата икономика в Европа прояви признаци на стагфлация през второто тримесечие на фона на ръст на цените, недостиг на доставки и заплаха от енергийни режими, в случай че Русия прекъсне газовите потоци. Според икономисти рецесията е почти неизбежна през втората половина на годината.

Икономиката на Обединеното кралство вероятно се е свила през второто тримесечие и централната банка смята, че страната също навлиза в рецесия, като тази от 90-те години на миналия век, започвайки през четвъртото тримесечие, докато кризата с разходите за живот се задълбочава.

Все пак производителите на автомобили са успели да преодолеят тези проблеми на някои места. Докато продажбите в Европа са спаднали през изминалата година, Mercedes-Benz, VW, BMW и други концерни отчетоха скок на печалбите. Те фокусираха ограниченото си производство върху модели с висок марж.

Френската автомобилна индустрия: "Забраната на двигателите с вътрешно горене може да ни унищожи“

Френската автомобилна индустрия: "Забраната на двигателите с вътрешно горене може да ни унищожи“

Автомобилният бизнес във Франция е твърдо против решението на Европейския парламент

Някои производители като Stellantis и Mercedes, остават оптимисти, че могат да отчетат силни печалби през втората половина на годината.

Компаниите вече се подготвят за мрачна зима заради влошаващата се енергийна криза в региона.

Цените на електроенергията отново надминаха рекордите през последните седмици, след като Русия ограничи доставките на газ за Европа. Горещото време вълна прекъсва водните пътища, които се използват за превоз на въглища до електроцентрали и фабрики. Германия ще даде приоритет на доставките на газ за домакинства, пред фабриките, ако има недостиг, когато стане по-студено през следващите месеци.

Доставчикът на автомобили Aptiv миналата седмица прогнозира спад за цялата година и предупреди, че автомобилните заводи може да се наложи да не работят тази зима поради енергийни норми. Компанията прогнозира, че производството на превозни средства ще спадне с 5% в Европа тази година, рязко намаляване на предишната прогноза за ръст от 10%.

"Ако Aptiv е прав по отношение на производството, тогава всички останали грешат и има значително по-голям риск за другите доставчици - особено за европейските доставчици според нас", заяви анализаторът на RBC Capital Markets Джо Спак.