Автомобилният сектор на Стария континент алармира засериозните проблеми, пред които е изправен бизнесът, съобщават от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Те проведоха среща с представители на европейските власти на тема за стратегически диалог, свързан с декарбонизацията.
Поизводителите на автомобили и доставчиците призовават за осъществими решения за постигане на неутрални по отношение на климата цели, тъй като навлизането на EV се забавя и индустриалното лидерство в Европа е изправено пред безпрецедентен натиск.
Европейският автомобилен сектор е в критичен момент, изправен пред нарастващ натиск от регулаторните цели за CO2 през тази година, докато се бори с намаляващата глобална конкурентоспособност. На първата от тематичните сесии на стратегическия диалог, посветени на инфраструктурата и търсенето, европейските производители и доставчици на превозни средства разгледаха споделените опасения и очертаха осъществими действия за коригиране на по-бавното от очакваното навлизане на превозни средства с нулеви емисии.
![Снимка 689321](https://webnews.bg/uploads/images/21/9321/689321/640x.jpg?_=1730411744)
Източник: iStock
На този фон те продължават да подкрепят декарбонизацията на автомобилния транспорт с дългосрочна отворена към технологиите рамка. Въпреки напредъка, постигнат през последните години, скоростта на инсталиране на точки за презареждане и зареждане с гориво остава твърде бавна и недостатъчна, за да покрие прогнозираното търсене.
Например почти 60% от всички станции за зареждане се намират само в три държави. При тежкотоварните превозни средства почти липсва инфраструктура за зареждане и зареждане с гориво. По същия начин производителите на превозни средства призовават за въвеждане на национални и общоевропейски покупки и данъчни стимули за стимулиране на търсенето.
"ЕС се нуждае от пазарно ориентирана, а не от наказателна политика, ако иска да стимулира търсенето на нулеви емисии, като същевременно преодолява кризата на конкурентоспособността, пред която е изправена европейската автомобилна индустрия", коментира Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA.
"Ние повторихме нашия призив за незабавно облекчаване на предстоящите глоби за CO2 и амбициозен преглед на Регламента на ЕС за инфраструктурата за алтернативни горива, който все още е далеч. Ние също подкрепихме въвеждането на общоевропейска схема за стимулиране."
"Изключително важно е електрификацията да работи. Инфраструктурата за зареждане и стимулите за превозните средства са важни лостове. Въпреки това се нуждаем от подход, който наистина прави разликата, предлагайки решения, които отговарят на нуждите на потребителите и намаляват емисиите.
Не можем да си позволим да дискриминираме технологиите, които допринасят за постигането на климатичните цели. Постигането на декарбонизация на автомобилния транспорт изисква по-бързо използване на европейското инженерно лидерство и иновации", казва Бенджамин Кригер, генерален секретар на CLEPA.
Автомобилните производители настояват, че имат нужда от ясна и смела стратегия, за да гарантират, че Европа развива веригите за доставки за електрическа мобилност и за устойчиви възобновяеми горива. В противен случай рисковете са много.