Автомобилният сектор на Стария континент алармира засериозните проблеми, пред които е изправен бизнесът, съобщават от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Те проведоха среща с представители на европейските власти на тема за стратегически диалог, свързан с декарбонизацията.

Поизводителите на автомобили и доставчиците призовават за осъществими решения за постигане на неутрални по отношение на климата цели, тъй като навлизането на EV се забавя и индустриалното лидерство в Европа е изправено пред безпрецедентен натиск.

Новият план на Брюксел за спасяване на автомобилната индустрия

Новият план на Брюксел за спасяване на автомобилната индустрия

Може ли Европа да бъде силен конкурент на световната сцена?

Европейският автомобилен сектор е в критичен момент, изправен пред нарастващ натиск от регулаторните цели за CO2 през тази година, докато се бори с намаляващата глобална конкурентоспособност. На първата от тематичните сесии на стратегическия диалог, посветени на инфраструктурата и търсенето, европейските производители и доставчици на превозни средства разгледаха споделените опасения и очертаха осъществими действия за коригиране на по-бавното от очакваното навлизане на превозни средства с нулеви емисии.

Снимка 689321

Източник: iStock

На този фон те продължават да подкрепят декарбонизацията на автомобилния транспорт с дългосрочна отворена към технологиите рамка. Въпреки напредъка, постигнат през последните години, скоростта на инсталиране на точки за презареждане и зареждане с гориво остава твърде бавна и недостатъчна, за да покрие прогнозираното търсене.

Например почти 60% от всички станции за зареждане се намират само в три държави. При тежкотоварните превозни средства почти липсва инфраструктура за зареждане и зареждане с гориво. По същия начин производителите на превозни средства призовават за въвеждане на национални и общоевропейски покупки и данъчни стимули за стимулиране на търсенето.

"ЕС се нуждае от пазарно ориентирана, а не от наказателна политика, ако иска да стимулира търсенето на нулеви емисии, като същевременно преодолява кризата на конкурентоспособността, пред която е изправена европейската автомобилна индустрия", коментира Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA.

"Ние повторихме нашия призив за незабавно облекчаване на предстоящите глоби за CO2 и амбициозен преглед на Регламента на ЕС за инфраструктурата за алтернативни горива, който все още е далеч. Ние също подкрепихме въвеждането на общоевропейска схема за стимулиране."

"Изключително важно е електрификацията да работи. Инфраструктурата за зареждане и стимулите за превозните средства са важни лостове. Въпреки това се нуждаем от подход, който наистина прави разликата, предлагайки решения, които отговарят на нуждите на потребителите и намаляват емисиите.

Не можем да си позволим да дискриминираме технологиите, които допринасят за постигането на климатичните цели. Постигането на декарбонизация на автомобилния транспорт изисква по-бързо използване на европейското инженерно лидерство и иновации", казва Бенджамин Кригер, генерален секретар на CLEPA.

Автомобилните производители настояват, че имат нужда от ясна и смела стратегия, за да гарантират, че Европа развива веригите за доставки за електрическа мобилност и за устойчиви възобновяеми горива. В противен случай рисковете са много.

Жертва ли Европа земеделието си, за да спаси автомобилната индустрия

Жертва ли Европа земеделието си, за да спаси автомобилната индустрия

Търговското споразумение със страните от Меркосур е факт след 25 г. преговори - но отново има недоволни и съмнения в крайния резултат