След като икономиката на Китай беше скована заради епидемията от коронавирус, която вече е довела до смъртта на около 2 хил. души при 70 хил. заразени, a автомобилните продажби се сринаха от началото на годината, местните власти в някои региони започнаха да осигуряват субсидии за закупуването на нови коли, предаде Zero Hedge.

Пионер в тази мярка е градската управа на Фошан, която ще осигури на гражданите си по 3 хил. юана (430 долара), ако те върнат стария си автомобил, и по 2 хил. юана, ако не го направят. За такава мярка призова президентът на страната Си Дзинпин.

Коронавирусът в Китай: Как той ще засегне икономиките на Европа и на България?

Коронавирусът в Китай: Как той ще засегне икономиките на Европа и на България?

Разговор с ръководителя на "Кофас България" Пламен Димитров

След като три години автомобилният отрасъл бележи спад през последните две години, през януари 2020 г. той направо се срина, до голяма степен заради епидемията от коронавирус. В сравнение с миналия януари, продажбите са с над 20% надолу, до 1,94 млн. автомобила.

В резултат на това инвенториите от непродадени автомобили в автокъщите се изстреляха до рекордната стойност от 62,7%, което е с над 12 процентни пункта повече от стандартната величина на показателя.

Как коронавирусът убива и автомобилния пазар в Китай?

Как коронавирусът убива и автомобилния пазар в Китай?

Инвенториите от непродадени коли са се изстреляли значително над средното

Вероятно тази тенденция ще продължи и през февруари, след като почти 800 млн. души в страната са с ограничителен режим за пътувания.