Китай дебютира с прототип на нов високоскоростен влак Maglev, който може да достигне скорост от 620 километра в час. Дължината му е 21 метра, предава CNN.

Според професора от Югозападния университет Jiaotong Хе Чуан, който е работил по прототипа, влакът може да влезе в експлоатация в рамките на 3-10 години.

Maglev не се докосва до релси и не използва колела. Между него и релсите има въздушна възглавница и единственото триене е това с въздуха. Мощността и скоростта на влаковете, използващи тази технология са сравними с тези на самолет. Това дава възможност за развиване на високи скорости и ускорения и изкачване на стръмни наклони.

В Китай се намира и най-голямата в света високоскоростна железопътна мрежа, която се простира на над 37 000 километра, както и най-бързия в света влак, който е в експлоатация -Shanghai maglev.

Първият високоскоростен влак в страната е в движение от 2003 г. и вдига максимална скорост от 431 км. ч. Влакът свързва летище Шанхай Пудонг и спирката на обществения транспорт Longyang Road.

Страната планира и допълнителни подобрения в инфраструктурата преди зимните олимпийски игри през 2022 г., които ще се проведат в Пекин.

Миналата година Китай откри 174-километрова високоскоростна железопътна линия, свързваща Пекин с Джандзякоу, който също ще е домакин на Зимните олимпийски игри, като по този начин се съкращава времето за пътуване между двата града на три часа на 47 минути.

По-рано този месец страната дебютира и с влак стрела, специално проектиран да издържа на много ниски температури. Влакът CR400AF-G може да се движи с 350 км.ч. в студено време и при температури до - 40 градуса по Целзий. Той ще се движи по маршрути между Пекин, Шенян и Харбин.