Продажбите н а дигитални фотоапарати са спаднали с 29 на сто през последните 5 години, заради нарастващата популярност н а смартфоните, пише британският вестник Telegraph, позовавайки се на изследване на анализаторската компания Mintel.
Съгласно доклада, през 2006 г. печалбите на компаниите , работещи на пазара на фотоапарати са представлявали 834 млн. британски лири, а през 2011 г.те са спаднали до 589 млн. паунда.
Аналогична е тенденцията и при продажбите и съответно печалбите при видеокамерите: от 2006 г. насам те са спаднали с 21 на сто - от 354 млн. на 279 млн. британски лири.
Както посочва изданието, три милиона потребители във Великобритания (8 на сто от възрастното население) смятат, че едва ли биха подменили фотоапарата или камерата си при повреда, а просто ще разчитат на смартфона си.
Освен това, съгласно изследването, 80 на сто от потребителите притежават и фотоапарати и видиеокамери, като 45 на сто използват н атози етап смартфони.
„Засега качеството на снимките, правени със смартфоните, отстъпва на това на дигиталните фотоапарати и камери, но технологиите постоянно се усъвършенстват в това отношение", обяснява анализаторът на Mintel Technology, Самюел Джи.
Компаниите, произвеждащи фотоапарати и видеокамери, изпитват сериозни финансови трудности пред последните години. През януари т.г. заявление за обявяване в банкрут направи Kodak. Проблеми имат и другите големи в бранша - Nikon и Canon.