Индия регистрира 402 млн. потребители, ползващи интернет, като страната се нареди на второ място в света по този показател, изпреварвайки САЩ. На челната позиция остава Китай с 600 млн. души, ползващи глобалната мрежа.

В същото време достъп до интернет все още имат една трета от населението на Индия. Неслучайно и големите компании в бранша, като Facebook например, са насочили вниманието си към развиващия се пазар с огромен потенциал.

Темпото на растеж на страната в тази сфера е забележително. Данните от доклад на Индийската мобилна асоциация показват, че е било нужно десетилетие, за да нараснат онлайн потребителите на страната от 10 млн. до 100 млн. Едва три години обаче са били нужни, за да станат от 100 на 200 млн. и само една, за да скочат от от 300 на 400 млн.

През октомври 2015 г. в сравнение със същата година по-рано индийците, които са били онлайн, са се увеличили с 49%, като очакванията са, че те ще достигнат 462 млн. души до юни 2016 г.

Индия е апетитна хапка и за производителите на мобилни устройства. Причината е, че в момента над 76% от потребителите в страната имат достъп до глобалната мрежа през смартфоните си. Освен това две трети от тези, които все още нямат достъп до интернет, казват, че планират да го използват през мобилен телефон.

Интересен факт е, че осезаемо по-голямата част от интернет потребителите в Индия са мъже. Техният дял е 71 на сто, докато този на жените е едва 29 на сто, пише сайтът Mashable. Сред градското население разликата е малко по-малка – 62 на сто при мъжете и 38 на сто при жените.