Какво е общото между централния лондонски квартал "Мерилебоун", емблематичният дубайски район "Джумейра", Бахамските острови, планинското градче Правец и българската столица София? И на петте места има обекти на световноизвестната хотелска верига Hyatt.

От три години тя вече е на българския пазар със софийския хотел Hyatt Regency Sofia (разположен на пл. "Васил Левски" 1), а отскоро и с Hyatt Regency Pravets, познат в миналото като Riu Pravets Golf & Spa.

Hyatt Regency Pravets

Източник: Hyatt

Hyatt Regency Pravets

"Българският хотелиерски пазар има огромен потенциал", започва разговора с Money.bg Волфганг Пачула, генерален мениджър на двата хотела. С впечатляващо голям натрупан опит от управлението на хотели в страни като Обединените арабски емирства, Русия, Танзания, Азербайджан и родната Германия, експертът идва у нас точно преди година и ще остане, както казва, колкото е нужно за успеха на веригата.

Пачула посреща екипа ни в емблематично място в столичния хотел - the Regency Club, в който можете както да провеждате стратегически срещи, така и да работите на спокойствие върху индивидуални задачи. Можем да опишем нашата среща като "стратегическа" с оглед на това, че германският мениджър досега не е представял пред друга българска медия визията си за местния пазар.

Alua Helios Bay и AluaSun Helios Beach наредиха Обзор до световни туристически дестинации като Доминикана, Мексико и Кюрасао

Alua Helios Bay и AluaSun Helios Beach наредиха Обзор до световни туристически дестинации като Доминикана, Мексико и Кюрасао

Емблематичният бранд Hyatt стъпи на българското Черноморие с първите си all inclusive места за настаняване в Източна Европа

Брандът, който ще увеличи броя на чуждестранните туристи у нас

А тя е повече от положителна - Пачула казва, че отвън страната ни е разглеждана все още като достъпна дестинация, която обаче може да предложи много - по отношение на природа, по отношение на култура и по отношение на разнообразие от места, които могат да бъдат посетени.

Тук е мястото да споменем, че по думите му Източна Европа винаги е била основен фокус на компанията, а това си личи особено много у нас - през тази година Hyatt се превърна в най-голямата международна верига на българския пазар, след като събра под шапката си 6 обекта - градски в София, курортен в Правец, както и четири морски в Обзор и Слънчев бряг - Secrets Sunny Beach Resort & Spa, Dreams Sunny Beach Resort & Spa, AluaSun Helios Beach и Alua Helios Bay. Впрочем, те са част от Inclusive Collection, която навлиза в едва трета европейска държава след Испания и Гърция. Освен това, чрез тях Hyatt навлиза за първи път на all-inclusive пазара в Източна Европа.

Hyatt Regency Pravets

Източник: Hyatt

Hyatt Regency Pravets

По думите на Пачула, репутацията на бранда е достатъчно силна, за да доведе у нас изцяло нови туристи от целия свят. "Имаме силна програма за лоялност с много привилегии, която доказано привлича клиентите да избират нашите хотели, независимо къде се намират те по света", обяснява той, като добавя, че международните вериги имат способността да привличат нови туристи на всеки един пазар, на който се установят. 6-те хотела на Hyatt у нас разполагат с над 5000 легла, което предполага и наистина сериозен брой нови посетители на страната.

Ренесанс за Правец

Голяма част от тях се очаква да се насочат към Правец - познат у нас най-вече като родното място на Тодор Живков, градът се намира на едва 40 минути магистрален път от околовръстното шосе на София, което го позиционира като добра алтернатива на столицата за определен тип туристи.

След многомилионна инвестиция за ребрандиране: Hyatt се превърна в най-голямата хотелска верига у нас

Ребрандиране за милиони създаде най-голямата хотелска верига у нас

Големите вериги търсят надеждни партньори в интересните за тях дестинации

Правешкият обект на веригата ще разполага с 244 стаи, 10 конферентни зали и зали за срещи с обща площ от 1700 кв.м., няколко различни ресторанта и бара, спа зона с 25-метров вътрешен отопляем басейн, международно признати голф игрище и академия. Отделно могат да се ползват както тенис кортове в непосредствена близост до хотела, така и спортния център на града с футболни, баскетболни и тенис игрища.

В съчетанието на градска инфраструктура и характеристиките на хотела Волфганг Пачула вижда потенциал за увеличаване на международните гости в региона, като групата на Hyatt ще се опита да привлича повече туристи от т.нар. събитиен туризъм, който включва конференции, тийм билдинги, корпоративни срещи, както и лични събития като сватби и други поводи. Освен това веригата ще се опита да привлече летни футболни/баскетболни лагери, както и голф турнири. "Има толкова много възможности да се възползваме от нашата мрежа, за да прехвърлим част от тези бизнеси към България", казва мениджърът и добавя, че "има редица германски отбори, които отиват в Австрия или Швейцария", а правешкият обект на Hyatt може да им предложи добра алтернатива за същата или по-ниска цена.

Hyatt Regency Pravets

Източник: Hyatt

Hyatt Regency Pravets

Истината е, че ако успее планът на Пачула, той може да повлияе значително на местния туризъм. По последните официални данни на НСИ през месец май в местата за настаняване на територията на Софийска област, на която попада и град Правец, са пренощували 1 494 чуждестранни гости, които са реализирали 4 573 нощувки. Само със собствения си капацитет Hyatt Regency Pravets Resort може да повиши значително тази бройка. За целта обаче трябва да се превърне в разпознаваема алтернативна дестинация на София, каквато е и целта на мениджмънта на хотела.

Софийският пазар същевременно изглежда достатъчно голям, за да може да "прелее" туристи към периферията. Столицата е населеното място с най-големия брой пренощували чужденци - 57 898 души през месец май. Нещо повече - по-голямата част от тях предпочитат четири и петзвездни хотели, което ги превръща в идеална целева група за хотела в Правец.

Четири реновирани хотелски комплекса отворят врати под бранда Hyatt по българското Черноморие

Четири реновирани хотелски комплекса отворят врати под бранда Hyatt по българското Черноморие

Финансов партньор по проекта е Банка ДСК

Нови туристически възможности за София

Софийският хотел, от друга страна, е с малко по-различен профил. Като градски обект, той разчита освен на международни и местни туристически групи, и на градски посетители без нощуване - заради удобната локация за конферентни зали, заради rooftop пространството, което позволява да бъде наемано за частни събития, както и за активности за свободното време - панорамен бар, ресторант и други. "Имаме много корпоративен бизнес, имаме много чуждестранни и местни гости, имаме събитиен бизнес", обяснява Пачула.

Попитан от екипа на Money.bg дали може да каже, че управляваният от него хотел е най-добрият на местния пазар, мениджърът отговаря, че предпочита гостите да го определят като такъв, а не той. Всъщност, според платформата TripAdvisor, именно Hyatt Regency Sofia е поставен на първо място сред 163 хотела в София. Наградата (TripAdvisor Traveler's Choice Award 2023) означава, че хотелът е сред топ 10% на най-добрите хотели в света, тъй като през последните дванадесет месеца е получил отлична обратна връзка от своите гости. Тук е мястото да кажем, че оценката е постигната при сериозна конкуренция на други големи хотелски имена в столицата.

Амбицията на Пачула обаче е да наложи трайно на международната сцена както софийския хотел, така и правешкия. Причината: вярва, че България като страна има все още недоразкрит туристически потенциал, който може да бъде отключен - според него - с помощта на международните хотелиерски брандове.