Собственикът на известната марка за облекло  Zara  - испанската компания Inditex ще похарчи около 1,5 милиарда долара за експанзия на международните пазари през 2016 година.

През тази година компанията предвижда да открие общо 400 – 460 нови магазина по целия свят. Inditex планира да стъпи здраво на пазарите във  Виетнам, Нова Зеландия, Никарагуа, Парагвай и Аруба.

От следващата седмица започват онлайн продажби на марките на компанията, сред които са Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka и Stradivarius. Тогава Inditex ще въведе възможност за онлайн пазаруване на стоките ѝ и във Финландия и Унгария.

Групата ще приключи онлайн присъствието си във всички пазари на Европейския съюз през април, когато онлайн платформата за продажби тръгне и в Словения, Малта и прибалтийските републики.

Към края на 2016 г. компанията ще бъде представена онлайн на всички европейски пазари, а така също и в Турция, пише в съобщението на сайта на Inditex.

От него става ясно също така, че печалбата на Inditex за 2015 година е нараснала с  14,8%  -  до 2,9 милиарда евро. А приходите са се увеличили с  15,4%  в сравнение с предходната  година, до 20,9 милиарда евро.

Припомняме, Inditex е основна през  1963 г., като седалището й е в испанския град Артейхо. Притежава повече от 7 хиляди магазина в  88 страни. Продукцията и е известна по целия свят чрез марките Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Uterqüe.

Zara открива 480 нови магазини

Zara открива 480 нови магазини

Печалбата на голямата испанска търговска верига нараснала с 5 на сто през м.г., достигайки 2,5 млрд. евро