Собственикът на известната марка за облекло Zara - испанската компания Inditex ще похарчи около 1,5 милиарда долара за експанзия на международните пазари през 2016 година.
През тази година компанията предвижда да открие общо 400 – 460 нови магазина по целия свят. Inditex планира да стъпи здраво на пазарите във Виетнам, Нова Зеландия, Никарагуа, Парагвай и Аруба.
От следващата седмица започват онлайн продажби на марките на компанията, сред които са Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka и Stradivarius. Тогава Inditex ще въведе възможност за онлайн пазаруване на стоките ѝ и във Финландия и Унгария.
Групата ще приключи онлайн присъствието си във всички пазари на Европейския съюз през април, когато онлайн платформата за продажби тръгне и в Словения, Малта и прибалтийските републики.
Към края на 2016 г. компанията ще бъде представена онлайн на всички европейски пазари, а така също и в Турция, пише в съобщението на сайта на Inditex.
От него става ясно също така, че печалбата на Inditex за 2015 година е нараснала с 14,8% - до 2,9 милиарда евро. А приходите са се увеличили с 15,4% в сравнение с предходната година, до 20,9 милиарда евро.
Припомняме, Inditex е основна през 1963 г., като седалището й е в испанския град Артейхо. Притежава повече от 7 хиляди магазина в 88 страни. Продукцията и е известна по целия свят чрез марките Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Uterqüe.