С напредването на ваксинацията в Щатите, вече много компании търсят различни начини, за да гарантира, че техните служители ще бъдат имунизирани. За тях стои въпросът дали да изискват и налагат това на хората от своите екипи.

Според скорошно проучване на Yale Chief Executive Leadership Institute над 70% от изпълнителните директори на големите американски компании смятат, че трябва да изискват от служителите си да се ваксинират.

Вече редица фирми в САЩ са въвели програми и инициативи как това да се случва. И много от тях плащат на наетите при тях, за да се имунизират. Ето и няколко примери в тази посока:

Aldi

През януари германската дискаунт верига за хранителни стоки обяви, че ще дава по 4 часа отпуск на служителите си, които отидат да се ваксинират. Също така тогава от компанията посочиха, че това няма да се отрази на тяхното заплащане. От McDonald's предлагат същата опция.

Lidl

Отново през същия месец конкурентът на Aldi Lidl съобщи, че ще дава по 200 долара допълнително на всеки от екипа ѝ, който се ваксинира. Към момента веригата има над 125 магазина на американския пазар.

American Airlines

Авиокомпанията дава по един почивен ден и 50 долара бонус на американските си служители, които се включат в програмата за имунизиране.

Kroger

Веригата за търговия с бързооборотни стоки Kroger дава еднократно по 100 долара на всеки от екипа ѝ, който докаже с документ, че се е ваксинирал.

Publix

Друга ритейл компания в САЩ - Publix, обещава карта за подаръци на стойност 125 долара на служителите си, които също докажат, че са били имунизирани.