Британците дават всичко от себе си тази Коледа да бъде по-празнична от миналата, когато страната беше обхваната от пандемия, страх и локдаун. По традиция и тази година голямото коледно пазаруване започна от рано. Нещо обаче е по-различно, а именно по-скъпите цени на почти всички стоки и хранителни продукти, пишат медиите от Острова. Инфлацията вече е факт и продължава да расте.
Според последните данни за потребителите, изготвени от Kantar, повечето от хората, живеещи във Великобритания вече са започнали да пазаруват за Коледа. Шопингът включва както подаръци като дрехи, козметика, бижута и технологични продукти, така и на хранителни стоки. Още от края на октомври 4,7 милиона домакинства за закупили типичните за страната пайове с кайма, както и 1,6 милиона коледни пудинги. Разбира се, замразени.
Продажбите на замразено птиче месо са с 27% по-високи на годишна база, като хората са похарчили допълнителни £6,1 милиона през последните четири седмици. Въпреки че цената на продуктите се е увеличила.
"Въпреки инфлацията, след тези трудни за Великобритания 18 месеца, потребителите се подготвят за по-големи и по-добри коледни празненства", коментира Фрейзър Маккевит, който е ръководител на отдела за търговия на дребно в Kantar.
Британски фермери предупреждават за недостиг на пуйки по Коледа
Правителството вкарва спешни промени
Очаква се цените на хранителните стоки да продължат да се покачват. През октомври инфлацията вече достигна най-високия си темп от август 2020-а година, като се повиши с 2,1% през тримесечието, завършило на 31 октомври.
Местната верига супермаркети Tesco е единственият търговец на дребно, който отбелязва ръст на продажбите. ръстът е в размер на 0,3%. Конкурентът Lidl е единственият, който отчита равно представяне, докато Aldi и Islandia се понижиха съответно с 3,9% и 0,4%.
Онлайн продажбите представляват 12,4% от общия пазар на хранителни стоки в Обединеното кралство за втори пореден месец, като една пета от домакинствата постоянно поръчват хранителни стоки именно по този начин.