През първото тримесечие на 2016 г. обемът на търговските площи в София е нараснал за разлика от провинцията, където тенденцията е точно обратната.

Като цяло общият обем на тези имоти за първите три месеца на годината е намалял до 830 хиляди кв.м. или е с 5% по-малък от този към края на 2015 г, показва изследване на компанията MBL|CBRE, цитирано от в-к „Капитал”.

В столицата общият обем на търговските площи е нараснал с 13,5% до 57 хиляди кв.м. Принос има комплексът „Сан Стефано Плаза”, в който тези имоти са с големина от 12 хиляди кв. м.

Пазарът на недвижими имоти в София: какво, къде и за колко се купува

Пазарът на недвижими имоти в София: какво, къде и за колко се купува

Всичко, което трябва знаете за сделките към момента

От друга страна в Пловдив тези площи намаляват, основно заради затварянето на мола „Галерия Пловдив”, който разполагаше с 51 хиляди кв. м. Такава е тенденцията за цялата страна с изключение на София.  

Според прогнозите на MBL|CBRE ще има преразпределение на пазара на търговските центрове в големите градове. Още в края на миналата година намеренията си за привличане на нови клиенти заяви първият софийски мол City Center Sofia.

City Center Sofia умря. Да живее Park Center

City Center Sofia умря. Да живее Park Center

Първият софийски мол ще се прероди наесен

Той успя да привлече няколко големи спонсора – SportDepot, CCС и Reserved. Предстои в следващите месеци търговският център да бъде изцяло ремонтиран, а името му да бъде сменено на Park Centre.

От друга страна въпреки че Пловдив остава без „Галерия Пловдив”, през септември предстои врати да отвори търговският център „Марково тепе”.