През първото тримесечие на 2016 г. обемът на търговските площи в София е нараснал за разлика от провинцията, където тенденцията е точно обратната.
Като цяло общият обем на тези имоти за първите три месеца на годината е намалял до 830 хиляди кв.м. или е с 5% по-малък от този към края на 2015 г, показва изследване на компанията MBL|CBRE, цитирано от в-к „Капитал”.
В столицата общият обем на търговските площи е нараснал с 13,5% до 57 хиляди кв.м. Принос има комплексът „Сан Стефано Плаза”, в който тези имоти са с големина от 12 хиляди кв. м.
От друга страна в Пловдив тези площи намаляват, основно заради затварянето на мола „Галерия Пловдив”, който разполагаше с 51 хиляди кв. м. Такава е тенденцията за цялата страна с изключение на София.
Според прогнозите на MBL|CBRE ще има преразпределение на пазара на търговските центрове в големите градове. Още в края на миналата година намеренията си за привличане на нови клиенти заяви първият софийски мол City Center Sofia.
Той успя да привлече няколко големи спонсора – SportDepot, CCС и Reserved. Предстои в следващите месеци търговският център да бъде изцяло ремонтиран, а името му да бъде сменено на Park Centre.
От друга страна въпреки че Пловдив остава без „Галерия Пловдив”, през септември предстои врати да отвори търговският център „Марково тепе”.