Повишаването на такситата за самостоятелно шофиране и автономните такива в Китай идва в момент, когато хората започват да се изнервят от обществения транспорт.

Междувременно доставчиците на такива таксита планират да увеличат броя на напълно автономните автомобили, които пускат по пътищата, за да задоволят нарасналото търсене.

Един от водещите играчи - AutoX, разгръща бизнеса си със 100 автономни превозни средства в Шанхай до юни, пише BBC.

Стартъпът е една от няколкото китайски компании, които бързо се разрастват.

"Пандемията накара обществото ни да осъзнае, че се нуждаем от самоуправляващи се автомобили при подобни ситуации. Автономните таксита със своите възможности за самодезинфекция и логистика могат да спасят много животи", коментира говорителят на AutoX, която е подкрепена от китайския интернет гигант Alibaba.

Интернет търсачката Baidu - отговорът на Китай пред Google - разширява своя флот от самоуправляващи се таксита Apollo в три града в Китай. Засега точният брой на новите превозни средства, които ще бъдат пуснати в мрежата, не е ясен. Baidu работи с редица производители на автомобили, включително Toyota, Honda и Ford за разработването на Apollo.

"Епидемията подчертава голямото търсене на технологии за самостоятелно шофиране през специални времена, като днешните. Ние и партньорите ни вече използваме такива по време на епидемията и сме разположили 104 автомобила без водачи в 17 града в Китай, за да помогнем при дезинфекцията, доставката и транспортирането на стоки", заяви говорител на Baidu.

Дронове, автономни коли и суперкомпютри. Коронавирусът става тест за китайската технологична индустрия

Дронове, автономни коли и суперкомпютри. Коронавирусът става тест за китайската технологична индустрия

Гигантите помагат, както могат

През февруари китайското правителство излезе с план за разработването на интелигентни превозни средства, за да ускори масовото производство на висококачествени автономни автомобили до 2025 година.

Pony.ai - основана от бивши инженери на Baidu и Google, получи 400 милиона долара финансиране от японския автомобилен гигант Toyota през февруари.

Фирмата изпробва коли както в Китай, така и в САЩ. Джеймс Пен, съосновател на Pony.ai, заяви, че пандемията може да се окаже "ускорител" на тенденцията към автономно шофиране.

Базираната в Гуанджоу компания WeRide си партнира с китайската държавна група Baiyun за тестване на автопарк от 40 автомобила. От WeRide заявяват, че очакват напълно автономните коли да бъдат готови до 2021 година. Все още обаче има много правни и регулаторни препятствия за преодоляване пред индустрията. Технологията като че ли също не е готова напълно.

Друга област за потенциален растеж на доставчиците на автономните таксита са доставките, които всъщност не изискват водачи, предвид рязкото нарастване на търсенето на транспортни пакети и хранителни стоки по време на блокирането.

Изкуствените очи на новите технологии: Как автономните коли и роботите виждат?

Изкуствените очи на новите технологии: Как автономните коли и роботите виждат?

Коя технология е най-надеждна за безпилотните коли?