Усилията за подобряване на надеждеността на F-35 на Lockheed Martin Corp. са твърде мудни. Министерството на отбраната на САЩ отчита проблеми като твърде бавна доставка на резервни части, което води до невъзможност изтребителите да летят в период, който може да достигне дори година, пише Bloomberg, цитирайки вътрешен доклад.

Възможността самолетът да се ползва за мисии, когато е необходим - основна метрика - остава "около 50 процента и е без значителна промяна от октомври 2014 г. насам, въпреки увеличаващия се брой самолети", пише Робърт Белер, ресорен директор във ведомството, в отчет до Конгреса.

Очаква се най-скъпото въоръжение в САЩ да приключи 16-годишния си тестов период през тази година и от септември да започнат тестове за готовността за влизане в битки, което ще продължи поне година. Те вече се забавиха с поне 12 месеца от първоначалния график.

Официални лица от Пентагона, включително зам.-министърът, посочват, че цената на планираното придобиване на F-35 на стойност около 406,5 милиарда долара и очакваните 1,2 милиарда долара за дългосрочно поддържане и употреба до 2070 година.

Изключително сложният софтуер на самолета вече премина през 31 поправки, но все още не е готов, като са отчетени "ключови недостатъци", според доклада. В него са отбелязани и други, по-дребни забележки, като например това, че гумите не издържат толкова, колкото е обещано.

До края на тестовия период компанията трябва да демонстрира, че F-35 е готов за мисии. Lockheed Martin вече е произвела над 600 от тях. Това е около 25% от общо планираните 2 456 самолета.