Пътуванията никога повече няма да бъдат същите и "нормални", тъй като пандемията подтиква хората да търсят по-малки градове и да прекарват повече време при приятелите и семейството си, прогнозира главният изпълнителен директор на Airbnb Брайън Чески пред конференцията Reuters Next.

Традиционният туризъм и разглеждането на забележителности в глобалните топ дестинации ще бъдат значително свити, тъй като пътуващите ще посещават по-малки общности и ще летят по-малко за бизнес срещи.

"Те копнеят за онова, което им е отнето - да видят Таймс Скуеър например", каза Чески. "Това, което те копнеят е да видят своите приятели и техните семейства, които отдавна не са виждали. "

Airbnb понесе тежък удар през 2020 г., когато икономиките бяха затвореи и бизнесът на компанията се срина с 80% за малко повече от осем седмици.

С отслабването обаче все повече пътници избраха да резервират домове вместо хотели, помагайки на Airbnb да реализира изненадваща печалба за третото тримесечие. Базираната в Сан Франциско фирма спечели от увеличения интерес към отдаването под наем на домове далеч от големите градове.

Освен това Airbnb стана публична с първично публично предлагане през декември, като акциите ѝ нараснаха повече от двойно от дебюта ѝ на фондовия пазар. Само през миналата седмица те с Airbnb поскъпнаха с 10%, за да достигнат рекорд от 187,42 долара в четвъртък.