До 27-годишна възраст милионерът Танър Чидестън е основал два онлайн бизнеса от нулата. Той е основател на фитнес компания Fit Warrior и Elite CEO, фирма, която съветва фитнес компаниите как да растат. Бизнесите му донасят брутен доход от над 16 милиона долара от януари 2015 г. Годишният му нетен доход е "близо до осем цифри", казва той пред Business Insider.
Това, което прави успеха му още по-забележителен, е, че на 22 той отпадна от колежа, оглавява Fit Warrior и прави само 2000 долара годишно от продажби- всички това докато спи в мазето на родителите си.
Танър винаги е имал страст към фитнеса и започва да тренира на 12-годишна възраст. Той се занимава и с лека атлетика и футбол и играе за футболен отбор в колежа. "Единствената причина, поради която ходех на училище, беше заради това (спорт)", каза той.
На 22-годишна възраст, убеден от наставника си, той се отказва от инженерната си от специалност за да се занимава с предприемачество. "Това беше най-добрият съвет за кариера, който някога съм получавал", каза Танър, но да съм основател на бизнес далеч не беше розово.
На 23 той основава Fit Warrior, създавайки персонализирани планове за фитнес и хранене. Той реализира едва 2000 долара годишно в продажбите и е трябвало да работи на други места и като фитнес модел, за да се издържа.
Той се връща в къщата на родителя си, за да спести пари. "Трябва да сте готови да предприемете стъпки назад", каза той - намаляването на разходите му помогна на бизнеса му да остане в плаване.
След две години малка печалба той се съсредоточава върху своите клиенти чрез директни съобщения в социалните медии, а печалбите на Fit Warrior растат. Скоро основава и Elite CEO.
Сега той е експерт в мащабирането на бизнес онлайн, като достига до клиенти в Instagram и Facebook. Ето петте стъпки, които той минава, за да развие своите стартъпи.
1.Потърсете подходящи хаштагове и се свържете с хората, които ги използват
Няма нужда от масова мрежа за привличане на клиенти, каза Танър. Ако предлагате добър продукт и вашите клиенти са доволни. Но не забравяйте, че клиентите "няма да дойдат за вас" - първо трябва да ги потърсите.
"Започнете, като се свържете с хора от вашата мрежа, които може да се интересуват от вашата услуга. Потърсете популярни хаштагове в платформите за социални медии за избраната от вас индустрия, особено във Facebook или Instagram (например, ако предлагате фитнес продукт, потърсете #fitmum или #workout). Хората, които използват тези хаштагове може да се интересуват от вашите продукти и насочването им към тях може да бъде лесен начин за разширяване на вашия списък с клиенти", заяви Танър.
2.Изпратете съобщения на хората, които може да се интересуват от бизнеса ви - и след това поискайте телефонно обаждане
"Не се страхувайте да изпращате лични съобщения до възможни клиенти, но избягвайте говорите за продажби. "Това е като да убедиш момиче да отиде на среща с теб: по-сложно е, отколкото изглежда."
След това намерете връзката между нещо, с което се борят, и вашия продукт. Попитайте дали са опитали други услуги, които да им помогнат преди това, и в този момент поискайте кратко телефонно обаждане", споделя той.
3.По време на разговора разберете повече за тях
По време на разговор им задавайте въпроси, за да разберат техните цели, нужди и др.. Кажете им, че ще изпратите последващ имейл - формуляр за кандидатстване, основно - с искане за повече подробности.
Той пита за подробности като възрастта и теглото им, но също така проверява дали те ще могат да поемат ангажимент за неговия продукт финансово. "Ако не се интересуват, продължете напред. Не можеш да губиш времето си да говориш един час с грешния човек", каза той.
4.Ако се интересуват от бизнеса ви насрочете друго обаждане, за да осигури продажбата
Можете да продадете продукта си за повече, отколкото си мислите. Не се страхувайте да пакетирате продуктите си в уникални услуги, които потенциално биха могли да струват хиляди долари.
Ключът е да създадете нещо, което показва вашите умения и хората не могат лесно да намерят другаде. Това може да бъде услуга за писане на есе или предлагане на лични съвети за растеж - това трябва да бъде нещо, което ще бъде важно за клиентите ви, за да оправдае високата цена.
Съветникът му за бизнеса, му е казал да продава продукта си за 2000 долара, вместо за 40 долара. "В главата ми никой нямаше да купи това, но аз си казах: Какво ще губя?" Скоро Танър печелеше между 30 000 и 50 000 долара на месец.
5.След като започнете да печелите, реинвестирайте в реклами в социалните медии
"След като имате няколко клиенти и вашият бизнес носи печалба, инвестирайте в реклами в социалните медии", каза той.
Той започва да прави това, когато печелеше около 50 000 долара на месец. Сега инвестира около 35% от приходите си в реклами в социалните медии, за да намери нови клиенти.