Автомобилните продажби в САЩ и Канада биха могли да намалеят с 1,8 милиона превозни средства тази година и да останат в застой през следващото десетилетие, ако глобалната търговска война ескалира, прогнозира детройтска консултантска фирма, цитирана от "Ройтерс".

При сценарий без търговски конфликти и със силен икономически растеж, Telemetry очакват 24,6 милиона леки автомобила да бъдат продадени в двете страни до 2035 г. Ако обаче митата останат в сила през този период, числото ще е със 7 милиона бройки по-ниско.

Audi спира доставките на автомобили за САЩ - заради митата на Тръмп

Първа германска автомобилна компания спира доставките за САЩ - заради митата на Тръмп

Доставените в САЩ преди 2 април автомобили обаче ще бъдат реализирани на пазара

25-процентните мита на президента Доналд Тръмп за внос на автомобили влязоха в сила на 3 април. Превозните средства, произведени в Мексико и Канада, подлежат на таксата, но автомобилни производители, които спазват условията на Споразумението между САЩ, Мексико и Канада, могат да приспаднат стойността на американския принос.

Митата оказват натиск върху автомобилните производители да правят промени в производството, като General Motors увеличава производството на камиони в завод в Индиана, а Stellantis временно спира производството в два завода в Мексико и в Канада, засягайки и пет американски съоръжения, свързани с тях.

Автомобилни производители, включително Ford Motor и Stellantis, увеличиха своите предложения за стимули, за да облекчат притесненията на потребителите относно митата, които увеличават цените на превозните средства. Анализаторите прогнозират, че постоянните мита ще увеличат цените с хиляди долари.

"Достъпността на превозните средства вече е основен проблем за потребителите", каза Сам Абуелсамид, вицепрезидент на Telemetry. Средно новите превозни средства струват близо 50 000 долара, а лихвените проценти по автомобилните заеми са се увеличили след пандемията.

Първи последствия от митата на Тръмп - автомобилният концерн Stellantis спира завода си в Канада

Първи последствия от митата на Тръмп - автомобилният концерн Stellantis спира завода си в Канада

Американската политика за митата "създава несигурност в цялата автомобилна индустрия", според синдикалист

"При намаляващи продажби ще има съкращения. Дори част от производството да се премести в САЩ, това няма да бъде достатъчно, за да компенсира загубата на работни места от по-високите разходи и по-ниските продажби ", категоричен е експертът.

Въпреки че темпът на растеж на продажбите на електрически превозни средства се забави през последните години, Telemetry очаква електрическите автомобили с батерии да бъдат най-разпространеният тип задвижване в световен мащаб след десетилетие, с 40,5 милиона продадени превозни средства.