След като миналата седмица Coca-Cola, че ще придобие пълен контрол над производителя на спортни напитки BodyArmor, като изкупи 85% от дела (за 5,6 милиарда долара), които все още не притежава, новината донесе сериозни доходи за някои известни инвеститори. Сред тях са звездата от НБА Джеймс Хардън и тенис звездата Наоми Осака, пише Forbes.

Никой обаче няма да спечели повече от тази сделка от човека, който е съосновател, председател и най-голям акционер на BodyArmor Майк Репол.

Forbes изчислява, че до голяма степен, благодарение на сделката от миналата седмица, Репол вече може дасе похвали с богатството на стойност от поне 1,5 милиарда долара. По-интересното е, че това не е първият път, когато 52-годишният Репол сключва изгодна сделка с Coca-Cola.

В края на 90-те години той става основател на компанията Glaceau, която произвежда популярните марки Vitaminwater и Smartwater. До 2007 г. компанията наема 600 души и има около 400 милиона долара годишни приходи, благодарение на маркетингови сделки с Дженифър Анистън и 50 Cent.

През същата година Репол продава Glaceau на Coca-Cola за 4,1 милиарда долара.

BodyArmor е основана през 2011 г., от него и Ланс Колинс. Днес компанията може да се похвали с персонал от 400 души и 1,4 милиарда долара продажби на дребно, според изявление на Coca-Cola, в което беше обявена сделката. BodyArmor държи близо 8% от пазара на спортни напитки в САЩ през 2020 г.

Coca-Cola купува BodyArmor за $5,6 милиарда

Coca-Cola направи най-голямото си придобиване в историята

Сделката се очакваше от началото на годината

Първият голям пробив на компанията идва когато Коби Брайънт плаща 6 милиона долара за дял 10% от BodyArmor през 2013 г., което го направи четвъртият по големина акционер на компанията, според Fox Business.

През 2015 г. компанията Keurig Dr Pepper изкупува дял от 11,7% за 20 милиона долара, а година по-късно увеличава дела си до 15,5% с още 6 милиона долара.

През 2018 г., Coca-Cola купува за 300 милиона долара дял от 15% от компанията.

Тази сделка вероятно е донесла на Репол десетки милиони, но освен това го е забъркала в известни неприятности. Преди две години дъщерната компания за бутилиране на Keurig Dr Pepper (тогава наречена Dr Pepper Snapple Group) съди Репол и BodyArmor за внезапно прехвърляне на правата за разпространение на Coca-Cola. Според иска това е нарушение на предишно споразумение. През 2019 г. BodyArmor нарече делото "безполезно" и в крайна сметка не се стигна до нищо по-серизоно.

Сделката за пълен контрол над BodyArmor е най-голямата придобивка на Coca-Cola досега, що се отнася до друга марка. Така гигантът за безалкохолни напитки ще придобие по-голям дял от пазара на спортни напитки в САЩ. За сравнение конкурентната марка Gatorade на PepsiCo има пазарен дял от 65% през 2020 г., според Euromonitor.

Най-новият милиардер в света на спортните напитки

Репол ще остане председател на BodyArmor според прессъобщение на Coca-Cola. През 2014 г. Репол казва пред Forbes: "Gatorade е спортна напитка номер едно от 50 години, но след 10 години искам BodyArmor да бъде спортна напитка номер едно в Съединените щати. След 15 години искам BodyArmor да бъде спортна напитка номер едно в световен мащаб".