През последните месеци Дания става свидетел на сериозен потребителски бойкот срещу американски марки, особено Coca-Cola. Това идва в отговор на изказванията на Доналд Тръмп относно Гренландия, коментира главният изпълнителен директор на Carlsberg, Якоб Ааруп-Андресен, цитиран от Ройтерс.
Предложението на американския президент за закупуване на острова, който е част от Дания, и последвалите заплахи за икономически натиск, включително по-високи тарифи, предизвикаха широко недоволство сред датските граждани. Това доведе до национален бойкот на американски продукти, като Coca-Cola е сред най-засегнатите марки.
Добри времена на местните алтернативи
В отговор на бойкота местни безалкохолни марки бързо се възползваха от възможността. Датският конкурент Jolly Cola отчете забележителен 13-кратен ръст в продажбите, тъй като потребителите търсят алтернативи на американския бранд.

Източник: jolly.dk
Carlsberg, която бутилира Coca-Cola в Дания, съобщава за леко намаление в обема на продажбите на емблематичната напитка, като приписа това именно на продължаващото потребителско недоволство.
Дания не е единствената страна, в която се наблюдава този тренд. В цяла Европа и Канада се наблюдава нарастваща активност в търсенията на термини като "Boycott USA" и "Boycott America", отразяваща нарастващото недоволство срещу американската политика, коментира Independent.
Това недоволство е особено изразено в скандинавския регион, където заплахите на Тръмп се възприемат като директно предизвикателство за националния суверенитет.
В отговор на нарастващото напрежение, премиерът на Дания Мете Фредериксен, свика среща с бизнес лидери, за да обсъдят последствията от заплахите на Тръмп. По време на 45-минутен телефонен разговор, Фредериксен подчерта, че бъдещето на Гренландия трябва да бъде решено от самата Гренландия и предложи засилване на сигурността в Арктика, пише още Ройтерс.