Изграждането на третия метродиаметър ще започне, след като бъде пусната линията до Летището и Бизнес парка
Плановете са това да стане през лятото на 2015-та година, заяви за БНТ изпълнителният директор на столичния метрополитен - инж. Стоян Братоев.
Той коментира още, че жалбите срещу изграждането на третия лъч на подземната железница са неоснователни. И допълни, че строителството по никакъв начин няма да окаже влияние на околната среда.
Преди дни обществената поръчка за централния участък от 3-ия лъч на метрото бе размразена. Тя беше атакувана във Върховния административен съд (ВАС) от фирма, която оспорва метода за строителство на тунелите, но съдът отхвърли жалбата.
Прогнозите са с откриването на третия метродиаметър трафикът в столицата да се облекчи значително. Очакванията са с пускането на новата линия ползващите подземната железница да надхвърлят 550 хиляди души.
Трасето на третия метродиаметър ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала". Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър, и при НДК с връзка с втората линия.
От НДК, линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе.
Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София - Перник, където ще бъде открита нова гара