Водещата в Европа авиационна компания „Еърбъс" ще съкрати между 5000 и 8000 служители като част от намаляване на загубите. Това е първата стъпка в реорганизацията на авио-космическия концерн майка EADS след като стана ясно, че амбициозният проект А-380 няма да може да спази сроковете.

„Пирон в ковчега закова" в края на 2006 г. германският авиопревозвач "Луфтханза" с поръчката си за "Боинг" за 5.5 млрд. долара. Така германската компания се превърна в първия авиопревозвач, използвал пътническия модел на самолета на американския гигант. Малко преди това пък американската компания за експресни куриерски услуги "ФедЕкс" (FedЕx) заяви, че анулира поръчка за 10 товарни самолета A380 на "Еърбъс", като вместо това сключи договор за доставка на 15 товарни самолета B777 на "Боинг" с опция за закупуване на още 15 от модела.

Американският производител на самолети е получил рекордни поръчки за 1044 пътнически самолета през 2006 г., с което изпревари вечния си съперник - европейската "Еърбъс", съобщи „Ройтерс". Това се случва за първи път от 2000 г. насам.

Добрите резултати на "Боинг" се дължат на силното търсене от страна на авиокомпаниите в Европа, Близкия изток и Азия. "Боинг" спечели и от успеха на новия си "787 Дриймлайнър", който ще излезе на пазара следващата година.

Докато "Боинг" печелеше поръчка след поръчка, "Еърбъс" се опитваше да се съвземе от шока след неколкократното отлагане на хитовия "Еърбъс" А380. По последни пазарни данни към края на ноември 2006 г. "Еърбъс" е получил едва 635 поръчки.

С поръчки за 1044 самолета "Боинг" си осигури приходи от 114 млрд. долара, което ще бъде най-голямата сума в историята на компанията. Все пак американският гигант остава зад рекорда на "Еърбъс" от 1055 поръчки, получени през 2005 г. През миналата година "Боинг" отчете рекордните 729 поръчки за "787 Дриймлайнър". Най-голям дял в тях има американският евтин авиопревозвач "Саутуест еърлайнс" (Southwest Airlines), както и германската "Еър Берлин".

Силната 2006 г. отбеляза повратна точка в развитието на "Боинг" след серията корпоративни скандали и производствени гафове през последните няколко години. След благодатните времена от края на 90-те "Боинг" направи поредица от грешки, които доведоха до затварянето на производствената линия за няколко месеца, а клиентите трябваше да чакат за своите поръчки.